האם הארווי ויינשטיין הוא קדוש מעונה? אם תשאלו אותו, התשובה היא כן. לפי ה"ניו יורק פוסט", מקורבים לויינשטיין מספרים כי הוא "מאמין שהוא המושיע של האנושות", וכי הפרשה במרכזה הוא נמצא היא חלק מהתערבות אלוהית שנועדה להפוך את העולם למקום טוב יותר.

לדברי המקורבים, מאז התפוצצות הפרשה, המפיק אמר לחבריו הקרובים כי "הוא נולד והגיע לעולם הזה כדי לקחת את האשמה על התנהגותו ובכך לשנות את העולם. הוא קיבל עליו את העונה שלו - בתור קדוש מעונה המקריב עצמו על מזבח השינוי החברתי".

בגלל שההיגיון של טענת המפיק קצת מבלבל, ננסה לעשות סדר בדברים - ויינשטיין הוא כמו ישו, והקריב את עצמו בשביל החטאים שלנו, אבל החטאים הם בעצם שלו, רק שהוא עשה אותם רק בשביל להעלות את המודעות לסוגיית התקיפות המיניות.

רגע, ננסה שוב. ויינשטיין הוא פושע מין סדרתי (לכאורה), אבל כל מה שהוא עשה היה כדי להביא לשינוי חברתי, ולמגר את תופעת התקיפות וההטרדות המיניות, תופעה שהוא אחד ממוביליה הידועים לשמצה. טוב, לא משנה איך מסובבים את זה, כל הסיפור לא נהיה הגיוני, אז נסתפק בהבנה שמדובר בנרקיסיסט חסר מודעות, שמנסה להסביר לעצמו איך הרס את חייו במו ידיו.

במקביל לקשקשת של ויינשטיין, השחקנית אסיה ארג'נטו, שסיפרה כי נאנסה על ידי המפיק, פרסמה רשימה עדכנית של 82 הקורבנות שסיפרו על תקיפות והטרדות מיניות מצד ויינשטיין. אז למרות שהשטויות שהמטרידן הסדרתי (לכאורה) מספר לחבריו, חשוב לזכור מי באמת נפגע בכל הפרשה הקשה, ואת הקול של מי אנחנו צריכים לשמוע בימים אלה.


mako תרבות בפייסבוק