ילד יפה

הדרמה האישית בכיכובם של סטיב קארל וטימותי שאלאמה עוקבת אחר סיפורו של אב לבן מכור לסמים. "ילד יפה" הוא סרט אפקטיבי ומרגש, עם מבנה מעגלי שמכה בצופה בעוצמה, אבל נותר הגון ולא נצלני. הסיפור הפשוט והעוצמתי עובר מגמילה לנפילה לסם במעגל הרסני, ושובר את לב הצופה מבלי להיגרר לקלישאות דביקות. הופעתו הכובשת של שאלאמה והכאב המאופק שמשדר קארל מבטיחים שאף עין באולם לא תישאר יבשה, ולמרות חווית הצפייה הקשה, הסרט מצליח להישאר מלא תקווה ואהבת אדם.

כוכב נולד

המחזמר הרומנטי הקלאסי מקבל עיבוד הוליוודי חדש (החידוש הרביעי במספר) על סיפורם של זמרת מתחילה (ליידי גאגא) שהופכת לכוכבת פופ, וזמר קאנטרי מבוסס (בראדלי קופר) שמפתח עמה מערכת יחסים במקביל לעלייתה לגדולה. גאגא עושה עבודה טובה בתפקיד הקולנועי הראשי הראשון שלה, ובשביל קופר מדובר גם בבכורה שלו כבמאי. למרות עלילה קלישאתית למדי, למרות שכבר ראינו את הסיפור הזה יותר מפעם אחת, הסרט מספק חווית צפייה מהנה וקלילה, והפסקול שהפך כבר ללהיט מבטיח להיתקע בראשכם זמן רב לאחר מכן. לביקורת המלאה

ראלף שובר את האינטרנט

הציפיות מסרט ההמשך של "ראלף ההורס" היו גבוהות מאוד ו"ראלף שובר את האינטרנט" לא רק עלה עליהן, אלא השאיר להן אבק. הסרט הראשון גולל את סיפורו של ענק טוב לב שכלוא בתפקיד האיש הרע במשחק מחשב, ולצדו נהגת במשחק מרוצים שסובלת מפגם בתכנות. "ראלף שובר את האינטרנט" שואל את השאלה מה יקרה לענק ולקטנטונת אם משהו יגרום להם לצאת מתוך המשחקים שלהם, עם השלבים הידועים מראש ומבנה ה"התחל/ גיים אובר", ולהגיע למקום שלעולם לא נגמר – האינטרנט. מדובר כנראה בהפתעה הכי משמחת שחיכתה לנו השנה בקולנוע.

אורי זוהר חוזר

החזרה בתשובה של אורי זוהר הייתה אירוע שכונן תקופה תרבותית שלמה. סרט הדוקו "אורי זוהר חוזר" הוא ניסיון של שני יוצרים חילונים להתפייס עם הצעד הזה, ולהבהיר לצופים שזוהר הוא עדיין שואו שלם בבן אדם אחד. "אורי זוהר חוזר" מבוסס על ראיון בהמשכים שהעניק זוהר בתמורה לסיוע בהפקת סרט חדש בבימויו. הפרויקט שזוהר ביים הוא בעיקרו סרטון תעמולה לעידוד חזרה בתשובה, אבל זה גם סיפורה של אישה שזונחת את אהבת המחול בשם אהבת האל. ההקבלות לסיפורו של זוהר עצמו מעניקות לסרט ממד של בחינה עצמית, וכאן מצפה ההפתעה האמיתית של הדוקו הצנוע והחכם הזה. גם אם הסרט פחות מפייס ויותר מדכא, כל בר דעת חילונית צריך לראות את "אורי זוהר חוזר". לביקורת המלאה

האדם הראשון

"האדם הראשון", סיפורו של ניל אמסטרונג, האדם הראשון שצעד על הירח, הוא סרט לא קל לצפייה. הצילום תזזיתי ומעצבן וחוויית הצפייה מתישה ממש ברמה הפיזית, אבל הסרט מתגמל לא פחות משהוא דורש. זה סרט ביוגרפי במובן המחויב של המילה, יצירה על קורותיו של אדם ולא על קורותיה של משימה, יש בו עומק אמיתי, פענוח דמות סבלני ומשחק פנומנלי. הוליווד עושה בימים אלה מעט מאוד קולנוע מעורר מחשבה שמצליח גם לרגש. "האדם הראשון" הוא קולנוע כזה, גם בגלל האופן שבו הוא מתקל את הגיבור שלו, וגם בגלל השאלות שהוא צובר על הדרך - אם בנוגע לטבע האדם או רק לאדם ששמו ארמסטרונג. לביקורת המלאה 

האלווין

"האלווין" הוא הסרט ה-11 בסדרת הסרטים שנפתחה עם "ליל המסכות" (1978), ומדובר בהמשכון ראוי שעושה כבוד להיסטוריה שלו. העלילה מתרחשת 40 שנה לאחר האירועים בסרט הראשון, בו הרוצח מייקל מאיירס, מצויד במסכה לבנה מקריפה וסכין מטבח, יצא למסע הרג של בייביסיטריות מתבגרות. כעת לורי סטרוד (ג'יימי לי קרטיס), הנערה היחידה שהתעמתה מול מאיירס ושרדה, היא סבתא שסובלת מפוסט טראומה בעקבות מה שקרה, ומבלה את רוב זמנה בבית/מבצר אותו בנתה במיוחד לכבוד שובו הבלתי נמנע של הרוצח במסכה. ואכן הוא שב, בדיוק בזמן לחגיגות ההאלווין השנתיות. זהו סרט סלאשר אפקטיבי ומעודכן לשנת 2018 ולהוליווד שאחרי מחאת metoo#, מה שהופך אותו לסרט אימה רלוונטי מתמיד. לביקורת המלאה

שרוכים

ראובן (דבל'ה גליקמן), מוסכניק ירושלמי וגרוטאה בזכות עצמו, פוגש לראשונה זה שנים את בנו גדי (נבו קמחי), בעל צרכים מיוחדים, שמותה של אמו הותיר אותו חסר בית. בעידוד/סחטנות רגשית של העובדת הסוציאלית של גדי, ראובן מסכים לארח את בנו בדירה המג'ויפת שלו עד שיימצא לו מקום בהוסטל מתאים. הסיפור המורכב מועבר באמצעות דרמה קומית אמיצה, שמצליחה לגרום לצחוק ובכי, לפעמים במהלך אותה סצנה. יצירתו האישית של ינקול גולדווסר, למרות הנטייה הקלה ללחוץ יותר מדי על הגז, מצליחה לבדר, לרגש, להזיז משהו אצל הקהל, ועל הדרך גם להעביר אמירה חכמה על אנושיות. לביקורת המלאה