רוברט דה נירו הגיע במהלך הקריירה שלו לכל פסגה שעליה שחקן יכול לחלום, אבל בתוך כל אותו הזמן הוא נשא עמו סיפור אישי שאותו רצה לחלוק עם העולם. השחקן בן ה-70, שנודע בתור התפקידים הקשוחים אותם גילם, חיכה עד ל"יום האב" האמריקאי כדי להכריז על פרויקט חדש שיעסוק באביו המנוח, רוברט דה נירו האב, שהלך לעולמו לפני 20 שנה לאחר שנכנע למחלת הסרטן.

דה נירו האב היה צייר שהתמחה ביצירות אקספרסיוניסטיות. עבודותיו הוצגו במספר רב של מוזיאונים וגלריות, אך עם זאת מעולם לא הצליח להפוך לשם דבר בתחום. בנו השחקן החליט להפוך את סיפור חייו לסרט טלוויזיה בשם ".Remembering the Artist: Robert De Niro Sr" (זוכרים את האמן: רוברט דה נירו האב) שישודר בקרוב ברשת HBO.

"הרגשתי שאני חייב לעשות את זה", הסביר דה נירו בראיון למגזין OUT, "הרגשתי שזאת האחריות שלי לעשות סרט דוקומנטרי עליו. לא תכננתי שזה יעלה ב-HBO, פשוט רציתי לעשות את זה". במקור תכנן השחקן ליצור את הסרט עבור משפחתו, ולכלול בו חומרי ארכיון משנות ה-70. את עבודת העריכה המורכבת עשתה תלמה שונמייקר, זוכת שלושה פרסי אוסקר (הראשון שבהם "השור הזועם", בכיכובו של דה נירו) ואחת העורכות הגדולות ביותר בתולדות הקולנוע.

רוברט דה נירו האב (צילום: Theo Wargo, GettyImages IL)
"לא היו לנו יחסים רגילים של אב ובן, אבל שמרנו על קשר" | צילום: Theo Wargo, GettyImages IL
דה נירו מספר שאביו היווה השפעה עצומה בהחלטתו להפוך לאמן בעצמו. לאחר שהוריו התגרשו בגיל 3, עבר השחקן להתגורר עם אמו ולא הכיר את סיפורו של אביו. "לא הייתה לנו מערכת יחסים רגילה של אב ובן, כזאת שבה משחקים יחד בייסבול", נזכר דה נירו, "אבל שמרנו על קשר". בסרט נראה דה נירו מקריא חלקים מיומנו של האב ובהם וידויים על חייו כגיי.

"להיות חלק מהדור הזה, בייחוד כשהתגוררת בעיירה קטנה, היה קשה מאד אז לחיות חיים כאלה", מסביר דה נירו, "לא הייתי מודע לזה. אמא שלי לא רצתה לדבר על כל הנושא הזה באופן כללי, וכשהגעתי לגיל מסוים פשוט הפסקתי לשאול. הייתי שמח אם הוא היה מדבר על זה יותר. אני רוצה שהילדים שלי יראו את הסרט ויבינו שלפעמים עדיף לומר דברים עכשיו ולא אחר כך. כי אז פתאום עוברות 20 שנה וזה כבר מאוחר מדי".