דוקומנטריסטים, התפקדו. השנה יוענק פרס דוקאביב לסרט הדוקומנטרי הטוב בישראל זו הפעם ה-18, בפסטיבל דוקאביב 2016, הוא הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי בתל אביב.

הפסטיבל ייערך בין ה-19 ל-28 במאי, וגם השנה יעמוד גובה הפרס על 70 אלף שקל – הסכום הגבוה ביותר שניתן בארץ לסרט דוקומנטרי. כן יחולקו פרסי ראש עיריית ת"א-יפו לסרט ביכורים, פרס הצילום, פרס העריכה, פרס התחקיר ופרס הציון לשבח.

בשנה שעברה זכה בתחרות הסרט "עד קצה הזריחה" של הבמאי סילבן ביגלאייזן, שמאז הציג בפסטיבלים נחשבים בעולם, כמו פסטיבל Visions du Reel בשווייץ ופסטיבל Cine Doc בטביליסי, וכעת הוא מוקרן בהקרנות מסחריות.

דוקאביב, סילבן ביגלאייזן (צילום: יחצ דוקאביב)
הזוכה ב-2015, סילבן ביגלאייזן. מציג משווייץ ועד טביליסי | צילום: יחצ דוקאביב

"הפרס של דוקאביב והתחרות בכללה הם מאותם מקרים נדירים שבהם הכמות איננה סותרת את האיכות", אומר סיני אבט, המנהל האמנותי של הפסטיבל, "אנחנו מקווים שהתחרות תסייע להעניק ליוצרים וליצירה הדוקומנטרית לקבל את ההערכה והיוקרה שהם ראויים להן".

ומנהלת הפסטיבל גליה בדור מוסיפה, "לפרס דוקאביב יש משמעות אדירה עבור יוצרים דוקומנטריים, גם כי הוא הפרס הכספי הגבוה ביותר שניתן בישראל ליוצרים בתחום. אנחנו גאים לתת את פרס שיש לו גם משמעות אמיתית עבור יוצרים, כי מעבר ליוקרה ולכבוד הגלומים בזכייה בפרס, הוא מאפשר ליוצר מרווח נשימה כדי לפתח את הפרויקט הבא ולהתפתח כאמן". 

אז איך מגישים מועמדות? ההרשמה לתחרות נפתחה כעת ותימשך עד ל-17 בינואר. יוצרים המעוניינים להגיש את סרטם מוזמנים לעשות זאת באתר ההגשות של הפסטיבל - info@docaviv.co.il. שיהיה בהצלחה.