בהערכות המוקדמות של השנה הזאת, היה נראה שסופ"ש יום הזיכרון האמריקאי ישמש כשדה קרב לשני סרטי ענק: "גודזילה" ו"אקס-מן: העתיד שהיה", שיתחרו על ליבם של האמריקאים בחופש. בפועל, המפלצת המיתולוגית הוכרעה כמעט בלי קרב. הביקורות הנהדרות בשילוב פרשת בריאן סינגר, שהוסיפה לא מעט עניין סביב הסרט (גם אם לא בדיוק כזה שהאולפנים רצו), הביאה את "אקס-מן" להכנסות של כ-91 מיליון דולר. אם משכללים גם את יום החופשה הרביעי של אתמול (ראשון), מגיעים כבר לנתון של 110 מיליון.

גודזילה, שרק בשבוע שעבר שבר את שיא ההכנסות ליום שישי ב-2014, ירד בלא פחות מ-66 אחוז בסופ"ש השני. זה אמנם הספיק לשורה תחתונה של 31 מיליון דולר, אבל אמור להדליק נורה אדומה לאולפני וורנר. אם הצופים מאבדים עניין אחרי סופ"ש אחד, האם באמת היה חכם להכריז על סרט המשך? הסיבות לצניחה הזאת רבות, אבל הנה אחת שהיא במקביל הפתעה וגם הדבר הכי ברור בעולם: בסקרים שנעשו בקרב צופים שהגיעו לבתי הקולנוע השבוע, הסתבר שג'ניפר לורנס (שמגלמת את מיסטיק ב"אקס-מן") הייתה גורם מכריע בהחלטה באיזה סרט לבחור.

לשבור את הקרח (צילום: ap)
אחד מחמשת הגדולים בהיסטוריה | צילום: ap
בשולי הקרב הגדול הזה, נקבעה היסטוריה חשובה לא פחות בסופ"ש האחרון. "לשבור את הקרח" של דיסני אמנם יצא לבתי הקולנוע בנובמבר של השנה שעברה, אבל הטירוף סביבו פשוט מסרב להסתיים. בסופ"ש האחרון גרף הסרט 6.7 מיליון דולר נוספים בעולם, שהספיקו לו כדי להשאיר מאחור את "איירון מן 3" בדרך למקום החמישי בטבלת שוברי הקופות של כל הזמנים. סך ההכנסות של "לשבור את הקרח" עומד נכון להיום על 1.29 מיליארד דולר. בשלב זה רק "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2", "הנוקמים", "טיטאניק" ו"אווטאר" מקדימים אותו.

את התוספת הקטנה הזאת, אגב, לקח "לשבור את הקרח" מיפן, המדינה היחידה שבה הוא עדיין מוקרן בבתי הקולנוע. בנוסף לעובדה שהסרט מוביל כבר 11 שבועות רצופים את רשימת שוברי הקופות במדינה, הוסיפו בדיסני עוד הישג מרגש קטן לאוסף: "לשבור את הקרח" הוא כעת סרט רווחי יותר מ"הטירה הנעה" ו"הנסיכה מונונוקי" של הייאו מיאזאקי.