אין עונת אוסקרים בלי שערוריות, ולמרות שהשנה חיכינו די הרבה זמן לסקנדל הראשון הוא בהחלט עונה על הציפיות. לשם שינוי הפעם זה קרה הרחק מהוליווד, אבל הנזקים הפוטנציאליים עוד עלולים לעשות את דרכם מעבר לים. במסגרת קמפיין הקידום ל"12 שנים של עבדות" הופיעו ברחבי איטליה פוסטרים של הסרט בהן נראים כוכבי המשנה הלבנים שלו (בראד פיט ומייקל פסבנדר) בגודל עצום, לעומת המקום הקטן שתופס כוכב הסרט, צ'יווטל אג'יופור בתחתית.

נזכיר ש"12 שנים של עבדות" (זוכה פסטיבל טורונטו והסרט שזכה לביקורות הטובות ביותר של השנה) הוא עיבוד לסיפורו האמיתי של סולומון נורת'אפ, אדם חופשי ותושב ניו יורק שנחטף לעבדות במדינות הדרום. הסרט האינטנסיבי מתאר את התלאות וההתעללות הקשה שעובר נורת'אפ מידי שוביו הלבנים. אולם המפיצים האיטלקיים העדיפו כנראה להקטין את מקומו של הגיבור, תמורת הסיכוי להציג גבר לבן ומוכר בגודל מלא.

אין תמונה
הפוסטר המקורי של הסרט
כצפוי, התמונה הראשונה של הפוסטרים שצולמה על ידי נערה שחורה, עברה במהירות הבזק ברחבי הרשת ומובילה לגל של מחאות. הצעד מוסבר לאו דווקא בגזענות של חברת BIM, המפיצה האיטלקית של הסרט, אלא ברצון לייצר כסף בכל מחיר על ידי משיכת הצופים לראות סרט בכיכובו של בראד פיט. נציגי רשת פוקס, בעלת זכויות ההפצה ומי שאמורה לאשר "הפגנות יצירתיות" שכאלה במדינות אחרות בעולם, עדיין לא הגיבו לתקרית. לישראל צפוי הסרט להגיע ב-16 בינואר.

>> בואו לפייסבוק שלנו