מעריצי "מלך האריות" פיתחו תאוריה שטוענת שסימבה ונלה הנאהבים הם בכלל בני דודים ואולי אפילו אחים. המעריצים מתבססים על כתבים מדעיים בנושא אורח החיים של האריות. רונלד וו קאיס, אוצר היונקים במוזיאון מדינת ניו יורק, כתב על אריות באנציקלופדיית בריטניקה: "שני המינים פוליגמיים ומתרבים לאורך השנה, אך הנקבות בדרך כלל בוחרות בגבר אחד או שניים מהלהקה".

למיטב ידיעתנו ובעיקר על פי מה שמופיע בסרט האנימציה המקורי, האחים סקאר ומופאסה הם שני הזכרים היחידים בלהקה.המעריצים חושדים שסקאר הוא אביה של נלה, בגלל שלשניהם יש את אותו צבע עיניים. לכן, לדבריהם, נלה וסימבה בני דודים, אבל זה לא הסוף. אריות זכרים עוזבים את הלהקה בגיל שלוש, בגיל חמש הם משתלטים בכוח על להקה אחרת, או שהם נידונים לחיי נדודים בודדים, אריות נודדים מזדווגים לעיתים רחוקות. ועל כן, יכול להיות שסימבה ונלה בכלל אחים.

כצפוי, גולשים ששמעו על התאוריה הזאת לא נשארו אדישים וביטאו את סלידתם ברשתות החברתיות. גולש אחד כתב: "מתרגשים לרגל 'מלך האריות'? תזכרו שנלה וסימבה הם אחים! שירו איתי, גילוי עריות יש באוויר. חה חה חה!". מעריצה אחרת לקחה את הדברים בפרופורציה וכתבה: "בדיוק צפיתי ב'מלך האריות' עם הבת שלי וזה בעיקרון 'משחקי הכס' עם פחות גילוי עריות".



רגע לפני שאתם שורפים את הדי וי די של "מלך האריות" וזורקים לפח את המצעים עם פניו של סימבה, אנחנו רוצים להזכיר שמדובר בתאוריה לא מבוססת ויש לנו אפילו הוכחות שסותרות אותה. במאי סרט האנימציה המקורי של "מלך האריות", רוב מינקוף, ומפיק הסרט, דון האן, התראיינו לפני שנתיים וחשפו שסקאר ומופאסה בכלל לא אחים. 

"בזמן עשיית הסרט דיברנו על העובדה שככל הנראה אין לסקאר ומופאסה הורים משותפים", גילה האן. הדרך שבה אריות מתנהגים בטבע... כשהאריה הזכר מזדקן, אריה נודד אחר מגיע והורג את ראש הלהקה. זה מכניס את הלביאות לייחום, האריה החדש והצעיר הורג את המלך ואז הוא הורג את כל התינוקות. עכשיו הוא האריה החדש שמנהיג את הלהקה". האן המשיך והסביר איך ייתכן שסקאר היה חבר בשבט, ולא אריה נודד כפי שנהוג בטבע: "תמיד היה לנו את הקטע הזה של 'איך יש לך את שני האריות האלה?'. מדי פעם אתה יכול למצוא להקות שיש בהם שני זכרים, ואז אתה מקבל דינמיקה מעניינת, שהם לא שווים. אחד מהאריות תמיד נמצא קצת בצד, בשוליים".