השחקן הבריטי ג'ון הרט והשחקנית הצרפתייה עמנואל ריבה הלכו הלילה לעולמם. הרט מת בגיל 77 מסיבה שאיננה ידועה עדיין, אך ב-2015 הוא סיפר ל"רדיו טיימס" כי הוא נאבק בסרטן הלבלב. ריבה שמתה בגיל 89, נאבקה גם היא בסרטן.

ג'ון הרט נולד ב-1940 בצ'סטרפילד שבאנגליה. הוא למד אמנות, אך החליט לבסוף לעבור למשחק ולמד באקדמיה המלכותית לאמנויות הדרמה. הוא החל לשחק בשנות ה-60. תפקידו הראשון בקולנוע היה ב-1962 ב"The Wild and the Willing", וב-1966 זכה בתפקיד מרכזי ראשון ב"אדם לכל עת" שזכה באוסקר. ב-1971 זכה במועמדות ראשונה לבאפט"א על תפקידו כשחקן משנה ב"10 Rillington Place", ב-1975 בפרס השחקן הטוב ביותר של אקדמיית הטלוויזיה הבריטית עבור "The Naked Civil Servant", וב-1976 גילם את הקיסר קליגולה ב"אני קלאודיוס". ב-1978 זכה בגלובוס הזהב, בבאפט"א ובמועמדות ראשונה לאוסקר על תפקידו ב"אקספרס של חצות". באוסקר זכה לראשונה ב-1980 עבור תפקידו ב"איש הפיל". "ג'ון הרט הוא פשוט השחקן הכי גדול בעולם", אמר עליו במאי "איש הפיל" דייויד לינץ' ב-1990.

הרט השתתף לאורך השנים בעשרות סרטים ותכניות טלוויזיה, בהם "1984", "שערי גן עדן", שלושה סרטי הארי פוטר, וסדרת הטלוויזיה "סיפורי עמים". לאחרונה השתתף בסרט "ג'קי" עם נטלי פורטמן שיעלה בקרוב למסכים. הרט סיפר שמת על המסך כ-40 פעמים, כולל ארבע התאבדויות. הרט גם תרם את קולו המזוהה לסרטי אנימציה, בין השאר ל"גבעת ווטרשיפ" ול"שר הטבעות" מ-1978.

"רציתי לשחק מוקדם מאוד", סיפר הרט בראיון לגרדיאן ב-2000. "לא ידעתי איך להפוך לשחקן, ולא שזה אפשרי להפוך לשחקן מקצוען. אבל החלטתי שאני רוצה לשחק כשהייתי בן תשע. נמלאתי בתחושה של הנאה והרגשתי שזה המקום שבו אני צריך להיות".

הרט הותיר אחריו אישה ושני ילדים.

"היה עצוב מאוד לשמוע על מותו של ג'ון הרט. הוא היה באמת כישרון ענק" (מל ברוקס)

"ג'ון הרט, פשוט השראה לכל האמנים. בתקווה שישפיע על שחקנים רבים בעתיד לזמן רב" (וינסנט ד'ונופריו)

עמנואל ריבה (צילום: Vittorio Zunino Celotto, GettyImages IL)
עמנואל ריבה | צילום: Vittorio Zunino Celotto, GettyImages IL

עמנואל ריבה נולדה ב-1927 בצ'אמינילין שבצרפת. כשהייתה בת 26 עברה לפריז כדי להפוך לשחקנית, בניגוד לרצון משפחתה. תפקידה הנודע ביותר היה ב"הירושימה אהובתי" של אלן רנה, שהקנה לה מועמדות לבאפט"א. בין הסרטים הרבים שהיא שיחקה בהם היו "תרז דסקרו" (עבורו זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בפסטיבל ונציה", "הכומר לאון מורן" ו"שלושת הצבעים: כחול".

ב-2012, בהיותה בת 85, כיכבה ב"אהבה" של מיכאל הנקה והפכה לשחקנית המבוגרת ביותר שזוכה למועמדות לאוסקר השחקנית הטובה ביותר (היא זכתה בפרסי הבאפט"א, הסזאר והלומייר על התפקיד). ריבה, שפעלה גם בתיאטרון, שיחקה עד לימיה האחרונים.