במכתב שנשלח הערב (שני) מטעם שורה של במאים מובילים המציגים את סרטיהם בפסטיבל ירושלים, מבקש להבהיר כי משתתפיו אינם מנותקים מהמציאות הבטחונית הקשה בישראל ובעזה. הבימאים קרן ידעיה ("הרחק מהיעדרו"), שירה גפן ("בורג"), שלומי אלקבץ ("גט), אפרת כורם ("בן זקן"), נדב לפיד ("הגננת"), טלי שלום עזר ("פרינסס"), חתומים על המכתב וקוראים להפסקת אש ולחידוש הדו שיח עם העם הפלסטיני.

"גם אנו, חלקינו הורים לילדים ולתינוקות, מפחדים. ילדינו מגיבים בחרדה גדולה לאזעקות, לקולות המלחמה הרועמים", פותחים הבימאים, "איננו מחפשים נקמה ואיננו מאמינים בפתרון צבאי שכבר הוכח שאינו עובד. הילדים שחיים בעזה היום הם הפרטנרים של מחר. ההרג והאימה שאנחנו מטילים רק מרחיקים אותנו מפתרון מדיני".

במכתב מציינים הבימאים כי המצלמות בישראל מציגות את המצב הקשה בו נתונים תושבי הדרום, אך עם זאת הסיקור של הסבל בעזה לא זוכה לאותה הכרה מהתקשורת הישראלית. "אנחנו רוצים להפנות היום את המצלמות גם אל התושבים העזתיים, נשים מבוגרים וילדים שנהרגו במהלך הימים האחרונים. אלה שמצלמים את כאבם של ישראלים בימים האלה צריכים להיות מספיק אמיצים וישרים כדי לצלם גם את ההרג וההרס הנורא בעזה, ולספר גם אותם. הכאב של אלה ושל אלה, של ישראלים ושל פלסטינים כרוך זה בזה וקשור זה בזה והאחד לא יכול להיפסק כל עוד השני קיים".

בסיום המכתב קוראים החתומים לממשלה להימנע מהמשך הלחימה "ומהרג אכזרי וחסר תוחלת של חיילינו". הבימאים מבקשים לקיים דיאלוג עם מנהיגיו של העם הפלסטיני על מנת לייצר שלום למען האזרחים בשני הצדדים.

"אנחנו רוצים שהקריאה הזאת תגיע גם לקהל הרחב וגם לאזניהם של מקבלי ההחלטות במדינה" מסבירה שירה גפן, אחת החתומות על המכתב ל-mako. "הקול שאנחנו שומעים כרגע ברחובות הוא קול אלים, קול שקורא להורדת הכפפות, למחיקת עזה ועוד שלל דברים נוראים. אנחנו מצטמררים למשמע הרטוריקה הזאת ויודעים שיש אנשים שחושבים אחרת וצריך להשמיע את קולם. ניצלנו את פסטיבל ירושלים, שהיו מקסימים כדי להרשות לנו את זה, והשתמשנו בבמה שלהם כדי לדבר על המצב הלא נורמלי הזה. מצב שנובע מהיעדר תהליך מדיני, שנמשך כבר שנים."