נעלמת

מי: בן אפלק, רוזמונד פייק, ניל פטריק האריס

מה: מותחנים פסיכולוגיים ודיוויד פינצ'ר, דיוויד פינצ'ר ומותחנים פסיכולוגיים – הולכים ביחד כמו סכין ועורק. האיש מאחורי "מועדון קרב", "נערה עם קעקוע דרקון" ו"זודיאק", עשה קריירה מעיבודים של רבי מכר אפלים ומסתוריים, וקשה לחשוב על אדם מתאים יותר להביא את המותחן הקודר של גיליאן פלין למסך הגדול. "נעלמת" מציג את סיפורו של ניק דאן שהופך לחשוד המרכזי בפרשת היעלמותה של אשתו, איימי. ככל שהחקירה מתקדמת נחשפים עוד ועוד פרטים שמובילים אל התשובה המפתיעה לחידה. הסרט פתח את פסטיבל ניו יורק (שם התקיימה הבכורה העולמית) והפך מיד לאחד הסרטים הכי מדוברים.

נשמע כמו: המתח של "זודיאק" והצמרמורת של "שבעה חטאים" פוגשים את הפרצוף המיוסר של בן אפלק.

מתי: 16 באוקטובר

זעם

מי: בראד פיט, לוגן לרמן, שיה לה בוף, ג'ו ברנת'אל, ג'ייסון אייזקס

מה: בפעם האחרונה שבה בראד פיט גילם קצין אמריקאי שנשלח לעורף הגרמני זה נגמר בסרט הכי טוב של קוונטין טרנטינו. הפעם נראה שהפוקוס יהיה פחות על המבטא הטקסני הכבד והאריוודרצ'י, ויותר על ההרואיות של מפקד טנק שמחליט להוביל את חמשת חייליו למשימה כנגד כל הסיכויים בניסיון לפגוע בלבה של גרמניה הנאצית. פיט, שמשמש גם כמפיק הסרט, קיבל השראה כששמע על סיפורו של הקרב שהתרחש באמת בזמן מלחמת העולם השנייה, והחליט להפוך אותו לאפוס בשווי 80 מיליון דולר.

נשמע כמו: "פרל הארבור" עם טנקים ובלי מייקל ביי

מתי: 30 באוקטובר

בין כוכבים

מי: מתיו מקונוהיי, אן התאוויי, ג'סיקה צ'סטיין, קייסי אפלק, מייקל קיין

מה: אם "בין כוכבים" הייתה קבוצה במשחק של יום שישי בשכונה, מישהו כבר בטח היה צועק "הלו, זה לא כוחות. תפרקו אותם". ככה זה כשבמאי שלא מסוגל לפשל עושה סרט עם הכוכב שכל מה שהוא נוגע בו לאחרונה מצליח. "בין כוכבים" ממשיך את הקו הפילוסופי-קודר של נולאן ולוקח אותנו אל עתיד (לא באמת רחוק כמו שהוא נשמע) שבו מקורות המזון שנותרו לאנושות הולכים ונגמרים. בניסיון נואש למצוא פתרון, יוצאת משלחת של אסטרונאוטים (בראשות מתיו מקונוהיי) לחקור חור תולעת מסתורי שעשוי להוביל לעולמות חדשים ולמציאת בית חדש לבני האדם.

נשמע כמו: "אפולו 13" פוגש את "אודיסיאה בחלל"

מתי: 6 בנובמבר

פוקס-קצ'ר

מי: סטיב קארל, צ'אנינג טייטום, מארק רופאלו

מה: כל כך הרבה דברים מרתקים מסביב לסרט הזה, מאיפה מתחילים? בנט מילר ביים עד היום שני סרטים עלילתיים באורך מלא. הראשון ("קפוטה") זיכה אותו במועמדות לאוסקר, השני ("מאניבול") הוא אחת מדרמות הספורט הטובות שנראו על המסך (וזיכה את אהרון סורקין באוסקר על התסריט). סרטו השלישי לוקח את אחד השחקנים הכי מצחיקים בתעשייה, סטיב קארל, ומכניסים אותו לתפקיד כל כך אפל עד שההקבלה היחידה כמעט היא הית' לדג'ר והג'וקר. "פוקס-קצ'ר" מבוסס על הסיפור האמיתי מאחורי מערכת היחסים של המתאבקים האולימפיים דיוויד ומארק שולץ, שייצגו את ארה"ב באולימפיאדה, והספונסר / מנטור שלהם, המיליונר הסכיזופרן ג'ון דו פונט.

נשמע כמו: "ברבור שחור" פוגש אימון של צביקה שרף

מתי: 20 בנובמבר

Unbroken

מי: ג'ק אוקונל, דומנאל גליסון

מה: כמה אוסקר יכול להיות כתוב על סרט אחד? בואו ננסה לספור: אחת אייליסטית במאית – צ'ק; שני האחים הכי מצליחים בהיסטוריה של הקולנוע המודרני כותבים את התסריט – צ'ק; דרמה מלחמתית המבוססת על סיפור אמיתי – צ'ק; גיבור הסרט מת זמן קצר לאחר השלמת הסרט – צ'ק; Unbroken הוא באמת החבילה השלמה. סרטה השני של אנג'לינה ג'ולי כבמאית מתמקד בסיפורו של לואיס זאמפריני, רץ אולימפי אגדי שהפך לטייס בחיל האוויר האמריקאי במלחמת העולם השנייה ונפל בשבי היפני. 

נשמע כמו: "12 שנים של עבדות" מינוס רגשות האשם

מתי: 25 בדצמבר בארה"ב (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל)

Wild

מי: ריס ווית'רספון, לורה דרן

מה: בפעם האחרונה שבה סרט מסע ברחבי ארה"ב הגיע עם השם "Wild" מחובר אליו, זה נגמר ב"Into The Wild" הנהדר של שון פן. אם לשפוט לפי התגובות הנלהבות בטלורייד וטורונטו, גם "Wild" של ז'אן מארק ואלה ("מועדון הלקוחות של דאלאס"), הולך ליצור לא מעט הייפ. הסרט מבוסס על רב מכר מאת שריל סטרייד, המתאר את הטרגדיה שחוותה בגיל 22 עם מותה אמה. האירוע שטלטל את משפחתה וגרם לנתק בינה לבין אחיה, הוביל להתמכרות קשה להרואין ולהרס נישואיה. בנקודה הזו החליטה סטרייד לצאת לבדה למסע בן 1,100 מייל שהוביל לגילוי עצמי ושינה את חייה. ריס ווית'רספון עוד עשויה לסיים את המסע שלה עם אוסקר שני.

נשמע כמו: "עד קצה העולם" פוגש את "דרכים צדדיות"

מתי: 5 בדצמבר בארה"ב (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל)

משחק החיקוי

מי: בנדיקט קמברבאץ', קירה נייטלי, מארק סטרונג, צ'ארלס דאנס

מה: מאז "נאום המלך" עדיין לא נמצא ההרכב הבריטי הנכון שיכבוש את העולם, אבל זה לא אומר שהם לא ממשיכים לנסות. הפעם נראה שהם עלו על הנוסחה הנכונה. השחקן הבריטי הכי חם של השנים האחרונות נכנס לנעליו של אחד מהגיבורים הפחות מוכרים של מלחמת העולם השנייה. "משחק החיקוי" חוזר לתקופה שבה כוחות הביון הבריטיים הטילו את תקוות העולם החופשי כולו על מתמטיקאי מבריק בשם אלן טיורינג, שנקרא לדגל כדי לפצח את קוד "אניגמה" של המשטר הנאצי, מערכת המסרים המוצפנת שדרכה הועברו ההנחיות לכוחות הגרמניים במלחמה. מה שכנראה לא יופיע בסרט הוא תהליך היציאה מהארון הטראומתי של טיורינג, שהוביל בסופו של דבר להתאבדותו הטראגית, אבל גם בלי החלק הזה מדובר בעוד דרמה מלחמתית מבוססת סיפור אמיתי שאסור להחמיץ.

נשמע כמו: "נפלאות התבונה" פוגש את "הרשת החברתית"

מתי: 8 בינואר

אין תמונה
"זוי אינה דרכנו". חתונה חרדית, אילוסטרציה

סלמה

מי: דיוויד אוילאו, טים רות', קובה גודינג ג'וניור, אופרה ווינפרי, טום וויליקינסון

מה: זה כבר הפך לטרנד הכי בטוח בהוליווד של השנים האחרונות. אחרי "לינקולן", "העזרה", "המשרת" וכמובן, "12 שנים של עבדות", הדרמה הביוגרפית הבאה שתתמקד בהיסטוריה האפרו-אמריקאית באמריקה הלבנה תעמוד בסימן מרטין לותר קינג. דיוויד אוילאו ייכנס לנעליו של מנהיג התנועה הפרוגרסיבית ולוחם זכויות האדם שהפך לסמל המחאות של הקהילה השחורה בתחילת שנות ה-60. אווה דוברני, שביימה עד היום רק סרטי טלוויזיה וסרטים קצרים, נבחרה לעמוד בראש הפרויקט שיכול להפוך ברגע לסרט הכי נכון פוליטית של השנה.

נשמע כמו: "לינקולן" פוגש את "מנדלה"

מתי: 9 בינואר בארה"ב (טרם נקבע תאריך הפצה בישראל)

Inherent Vice

מי: ג'וש ברולין, ג'נה מאלון, ריס ווית'רספון, בניסיו דל טורו, חואקין פיניקס, אוון ווילסון

מה: אם הטריילר של "Inherent Vice" הוא לא רק הברקה שיווקית אלא תקציר נאמן למקור של מה שצפוי לנו, מדובר בסרט הכי לא פול תומאס אנדרסוני שנוצר אי פעם. אולפני וורנר שמרו את הקלפים קרוב לחזה עם הסרט הזה, נעדרו מהפסטיבלים הגדולים ושחררו את ההצה הראשונה אליו רק בתחילת אוקטובר. התוצאה היא הייפ גדול ותחושה שמסתתר כאן אחד הסרטים המפתיעים והמצחיקים של השנה. העלילה מבוססת על ספר בלשים מסומם במיוחד מאת תומאס פינצ'ון, אחד היוצרים המסתוריים ביותר שפועלים כיום (מעטים מאד יודעים איך הוא נראה). במוקד הסיפור נמצא לארי "דוק" ספורטלו (פיניקס), בלש פרטי ומכור לסמים, שיוצא לחקור את מקרה היעדרותה של חברתו לשעבר ברחובות הקשוחים וההזויים של לוס אנג'לס בשנות ה-70.

נשמע כמו: "ביג לבובסקי" פוגש את "פחד ותיעוב בלאס וגאס"

מתי: 15 בינואר

התאוריה של הכל

מי: אדי רדמיין, פליסיטי ג'ונס, דיוויד תיאוליס

מה: בין כל הדרמות המלחמתיות שיציפו את המסך בחודשים הקרובים, תנסה דווקא דרמה אנושית יוצאת דופן להסתנן ולגנוב לכולן את הפרסים. אם לשפוט לפי הררי השבחים שנשפכו עליה בפסטיבל טורונטו, התסריט הזה ממש לא מופרך. סרטו של ג'יימס מארש (שזכה באוסקר על "אדם על חבל" הדוקומנטרי) מתמקד במערכת היחסים של סטיבן הוקינג, מהמוחות הגדולים ביותר של המאה ה-20, ואשתו ג'יין. העלילה, שמתבססת על ספר אותו כתבה ג'יין הוקינג, מתארת את ההידרדרות הבריאותית במצבו של הפיזיקאי המבריק לצד ההתעקשות של אשתו להישאר לצידו בכל מחיר. זה היה יכול להיות סיפור האהבה המושלם אם בסופו של דבר השניים לא היו מתגרשים, אבל אל תגידו שסיפרנו לכם.

נשמע כמו: "נאום המלך" פוגש את "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן"

מתי: 15 בינואר

בירדמן

מי: מייקל קיטון, זאק גליפיאנאקיס, אדוארד נורטון, אמה סטון, נעמי ווטס

מה: זוכרים את "הפמליה"? וינסנט צ'ייס, כוכב הוליוודי בעלייה, סוחב אחריו חבורה של לוזרים למסיבות, האירועים והבחורות הכי נוצצות בלוס אנג'לס? אז עכשיו קחו 30 שנה קדימה להיפך המוחלט שלו. אלחנדרו גונזלס איניאריטו, האיש מאחורי "21 גרם" ו"בבל", מחזיר את מייקל קיטון מהנפטלין עם אחד הסרטים הכי מדוברים של השנה. קיטון מגלם כוכב נשכח שגילם בימי הזוהר את דמותו של גיבור על מצליח ומנסה להחזיר משהו מהכבוד האבוד עם תפקיד במחזה אותו הוא מעלה בברודוויי. המיתוס מספר שקומדיות לא יכולות לזכות באוסקר, אבל מיתוסים הרי נועדו כדי שמישהו ישבור אותם.

נשמע כמו: "אמריקן ביוטי" פוגש את "הכל אודות חווה"

מתי: 19 בפברואר

אל תוך היער

מי: מריל סטריפ, אנה קנדריק, אמילי בלאנט, כריס פיין, ג'וני דפ

מה: אף עונת חורף מכובדת לא שלמה בלי המיוזיקל עתיר הכוכבים התורן. "אל תוך היער" הוא נובלת פנטזיה לילדים שלא זכתה להצלחה גדולה בתור ספר עד שב-2007 הוחלט לעבד אותה למחזה בברודוויי. מאות מילוני דולרים ו-3 פרסי טוני לאחר מכן, הגיע רוב מרשל (האיש מאחורי "שיקגו") והחליט להפוך את ההצלחה לסרט קולנוע מזמר. העלילה מתמקדת ביקום מקביל לזה של אגדות האחים גרים ובו זוג צעיר שקללה שמוטלת עליו על ידי מכשפה, נאלץ לצאת למסע אל מעבה היער כדי למצוא דרך לשבור את הקללה. בדרך הם יפגשו שורה של דמויות איקוניות כמו כיפה אדומה, סינדרלה וריפונזל, וכולם ישירו יחד עד שעור התוף שלנו יצרח: "תנו להם אוסקר, רק שיפסיקו".

נשמע כמו: כל מיוזיקל אחר, רק עם מריל סטריפ

מתי: 19 בפברואר