אחד השבועות העצובים ביותר שעברו על תעשיית הקולנוע בשנים האחרונות ממשיך להביא עמו בשורות מצערות. אחרי מותם של מנחם גולן ורובין וויליאמס, נודע הבוקר (רביעי) כי גם את אחת הכוכבות הזוהרות ביותר בעידן הזהב של הוליווד הלכה לעולמה. לורן באקול, מי שנודעה בזכות גוון קולה המחוספס ויופייה המהפנט, מצאה את מותה בביתה שבניו יורק כתוצאה מהתקף לב קשה. היא הייתה בת 89 במותה.

באקול, בת למשפחה יהודית שהתגוררה ברובע הברונקס בניו יורק, נולדה בשם בטי ג'ואן פרסקי והיא בת דודתו של לא אחר מאשר נשיא המדינה התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס. ב-1945 נישאה לשחקן המפרי בוגארט והשניים הפכו לאחד מהזוגות הזוהרים ביותר של התקופה. "חייה מדברים בעד עצמם", ספד לה בנה, סטיבן בוגארט, "היא חיה חיים נפלאים, קסומים".

את דרכה בתעשיית הבידור החלה באקול כדוגמנית לפני שהתגלתה על ידי הבמאי והמפיק, הווארד הוקס. הסרט הראשון אליו ליהק אותה היה "להחזיק ולאבד" ב-1945, קומדיה רומנטית בכיכובו של המפרי בוגארט. הוקס חיפש אחרי כוכבת שלא תיעלם בצל הכוכב הגברי שלצדה, ובכך הוביל גם להצלחת סרטו וגם ליצירתה של זוגיות זוהרת. אחרי שנישאו כיכבו באקול ובוגארט גם ב"מעבר אפל" (1947) ו"קי לארגו" (1948). השניים עברו להתגורר בקליפורניה, שם חיו יחד עד מותו של בוגרט ב-1957.

לורן באקול (צילום: Keystone, GettyImages IL)
לא נעלמה לצדו. באקול עם המפרי בוגארט | צילום: Keystone, GettyImages IL
מיטב במאי הוליווד ביקשו לעבוד עם באקול לאורך השנים. היא כיכבה בסרטים של ג'ון וויין, רוברט אלטמן ואפילו בשניים מסרטיו של לארס פון טרייר ("דוגוויל" ו-"מנדרליי"). היא חלקה מסך עם מרילין מונרו ובטי גרייבל ב"איך להינשא למיליונר" (1953), עם גרגורי פק ב"Designing Women" ועם שורה של כוכבים בקאסט המרשים של "רצח על האוריינט אקספרס" (1973). במקביל לקריירה על המסך הגדול, כבשה באקול גם את הבמות של ברודוויי עם שורה של הופעות במחזות מצליחים. על הופעותיה ב"תשואות" ו"אשת השנה" זכתה בפרס הטוני. גם המסך הקטן זכה לטעימה קטנה ממנה כשקפצה להופעות אורח מפתיעות ב"סופרנוס" ו"איש משפחה".

אחרי מותו של בוגארט נפוצו שמועות בהוליווד על רומן שניהלה באקול (בת 32 באותה תקופה) עם פרנק סינטרה. באקול עצמה לא הכחישה את הקשר, אך טענה שהחליטה לסיים אותו בעצמה. ב-1961 נישאה בשנית לשחקן ג'ייסון רודברדס ג'וניור, לפני שהשניים התגרשו ב-1969 בשל ההתמכרות לאלכוהול ממנה סבל רודברדס ג'וניור.

לורן באקול (צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL)
תפקיד מרכזי בעיצוב הוליווד. באקול עם פרס האוסקר על מפעל חיים ב-2009 | צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL
באקול הותירה אחריה בן ובת מנישואיה עם בוגארט ובן נוסף מנישואיה השניים. ב-2009 זכתה לקבל פרס אוסקר על מפעל חיים מטעם האקדמיה האמריקאית, על מה שהוגדר כ"הכרה בתפקידה המרכזי בעיצוב תור הזהב של התמונה הנעה".