ב"חיית לילה", סרטו האחרון של ג'ייק ג'ילנהול, הצליח השחקן לזעזע את הצופים ולא רק בגלל תצוגת המשחק שלו. השחקן, שכנראה ידע שכדי להגיע עד לפרסי האקדמיה עליו לעבור איזושהי טרנספורמציה חיצונית (למת'יו מקונוהיי זה עבד לא רע), ירד קרוב ל-15 קילוגרמים לצורך התפקיד. כעת לקח על עצמו ג'ילנהול תפקיד נוסף שדרש ממנו לשנות את גופו, הפעם בצורה אחרת לחלוטין.

בסרט ששמו Southpaw ועתיד לצאת בשנה הבאה, מגלם ג'ילנהול מתאבק בשם בן הופ. כדי לשוות לגופו מראה של מתאבק מקצועי העלה השחקן כ-7 קילו של שרירים. בראיון ל"וראייטי", שנערך מוקדם יותר השנה, סיפר השחקן שכדי להיכנס לתפקיד הוא התאמן במשך חצי שנה, שש שעות כול יום. שינוי משמעותי מההכנות ל"חיית לילה", שדרשו ממנו לאכול כמה שפחות וכללו ריצה בת 25 קילומטר מדי יום מביתו אל הסט.

ג'ייק ג'ילנהול Southpaw (צילום: deadline)
יש לך משהו חייתי בעיניים | צילום: deadline
"הרבה אנשים רואים את ג'ייק כבחור יהודי נחמד מבוורלי הילס", סיפר הבמאי אנטואין פוקווה ("יום אימונים מסוכן", "המטרה: הבית הלבן"), שליהק את ג'ילנהול לסרט. "אני אמרתי 'לא!', הוא גבר עכשיו. יש לו משהו בעיניים שאנשים לא רואים. יש בתוכו כעס". פוקואה אף הוסיף שהמהפך של ג'ילנהול מזכיר לו שני זוכי אוסקר מפורסמים. "שני אנשים עשו זאת בחייהם. רובורט דה נירו ב'שור הזועם' ודנזל וושינגטון ב'הוריקן'. האנשים האלו הם נדירים".

Southpaw מספר את סיפורו של מתאבק, אלוף במשקל בינוני, שחוזר לזירה ונאבק תוך כדי במשבר משפחתי. את תפקידו של ג'ילנהול קיבל בהתחלה הראפר אמינם, שפרש מהפרויקט. לפחות אנחנו קיבלנו את ג'ילנהול בלי חולצה.