זה לא היה קיץ שהוליווד תרצה לזכור. ההכנסות ממכירות הכרטיסים ירדו ב-20% בהשוואה לחודשי הקיץ של 2013, עם מעט מאד סרטים שהצליחו לעמוד בציפיות המוקדמות של האולפנים. דווקא חודש אוגוסט, השומם בדרך כלל, עשוי להיות זה שישנה את התמונה. הכל תודות לסרט אחד שמסתמן כבר עכשיו כפוטנציאל להפוך לאימפריית מזומנים חדשה.

"שומרי הגלקסיה" של מארוול מבוסס על קומיקס נידח אפילו עבור מי שמגדירים את עצמם כגיקים מוחלטים. ההחלטה ללכת עליו הייתה הימור מרתק של מארוול, וזה עוד לפני שדיברנו על הבחירה בבמאי אלמוני לחלוטין עם מעט מאד ניסיון בתעשייה. ההערכות האופטימיות ביותר דיברו על פתיחה של 60-70 מיליון דולר, אבל כשהטירוף של הסופ"ש האחרון התפזר הסתבר ש"שומרי הגלקסיה" הוא פשוט סרט מעולם אחר.

94 מיליון הדולר שגרפה חבורת שכירי החרב הנהדרת הזאת, ניפצו את שיא חודש אוגוסט שבו החזיק "זהות אבודה" מאז 2007. אז, אגב, השיא עמד על 69 מיליון דולר. חובבנים. לסכום הזה צריך לצרף 66 מיליון דולר מרחבי העולם שמעמידים את הסך הכל על 160 מיליון דולר בשלושה ימים. מארוול הכריזה כבר בקומיק קון על כך שסרט המשך ייצא ב-2017. אחרי הטירוף הזה, אפשר בהחלט לצפות לשיאי קופות גם אז.

אין תמונה
יש שליטים חדשים בעיר
הדומיננטיות של "השומרים" מגיעה, כאמור, על רקע תקופה חלשה למדי בקולנוע. "לוסי" של סקרלט ג'והנסון, שהוביל את הטבלה בשבוע שעבר, סיים במקום השני בטבלת שוברי הקופות עם הכנסות של 18 מיליון דולר בלבד. הביוגרפיה על ג'יימס בראון "Get On Up", שעשתה את הטעות של לצאת באותו סופ"ש של השומרים, הסתפקה ב-14 מיליון דולר במקום השלישי. "הרקולס" של דוויין ג'ונסון אמנם הצליח לכסות את ההוצאות אחרי השבוע השני שלו, אבל ספק אם המספרים האלה (108 מיליון דולר בסך הכל העולמי) מצדיקים סרט המשך.

"צבי הנינג'ה" יסתערו בסוף השבוע הקרוב על הקופות וינסו לעצור את הדהירה של "השומרים". לפחות על פי הביקורות המוקדמות נראה שזאת עומדת להיות משימה קשה במיוחד.