מעריצי "שודדי הקאריביים" זועמים על החלטת אולפני דיסני לפטר את ג'וני דפ מתפקידו האייקוני כקפטן ג'ק ספארו. בימים האחרונים עצומות מעריצי הסרטים, הקוראות לאולפנים לשכור מחדש את שירותיו של דפ, תופסות תאוצה ואוספות עוד ועוד חתימות. 

בזמן האחרון עצומות לצילום מחדש או לשינוי ליהוק בסרטים ובתוכניות טלוויזיה, צוברות פופולריות. למשל, העצומה של מעריצי "משחקי הכס" לצילום מחדש של העונה השמינית עומדת כעת על למעלה ממיליון חתימות. גם עצומה לביטול ליהוקו של רוברט פטינסון לתפקיד באטמן נוצרה כחלק מהגל.

"תשאירו את ג'וני דפ כג'ק ספארו!!!!", זה השם הקליט של העצומה הפופולרית שעומדת על 14,771 חתימות נכון לכתיבת שורות אלו. "אני רוצה שישאירו את ג'וני דפ כג'ק ספארו כי הוא הפך את הסרטים לכיפיים במיוחד ואי אפשר לדמיין את 'שודדי הקאריביים 6 בלעדיו", נכתב בתיאור העצומה. כל העצומות בנושא חזרתו של דפ עומדות על למעלה מ-20,000 חתימות. תגובות המעריצים בדף העצומה לא איחרו לבוא: "הוא מדהים ואף אחד לא יכול להחליף אותו", "יש רק אדם אחד שיכול להיות קפטן ג'ק ספארו" ו"אין 'שודדי הקאריביים' בלעדיו".

Getty Images (צילום: Jason Merritt; GettyImages IL)
ג'וני דפ ואמבר הרד בימים יפים יותר | צילום: Jason Merritt; GettyImages IL

ההחלטה של אולפני דיסני לצלם סרטים נוספים בסדרה בלי מעורבותו של דפ התקבלה כבר בשנה שעברה. התסריטאי סטוארט ביטי, שכתב את הסרטים הראשונים בסדרה, התראיין ואמר שלדפ "היתה תקופה טובה בתפקיד. מן הסתם, הוא הפך את הדמות לשלו והיא הפכה לדמות הכי מפורסמת שלו עד כה". כשנשאל אם בכוונת אולפני דיסני להפיק סרטים נוספים בסדרה בלי דפ, ביטי הנהן. לאחר מכן התווסף אישור רשמי הודות לראיון עם מנהל תחום סרטי הלייב-אקשן באולפני דיסני, שון ביילי. ביילי נשאל אם לדעתו, סדרת "שודדי הקאריביים" תוכל לשרוד בלי ג'וני דפ והשיב: "אנחנו רוצים להזריק (לסדרה) חיוניות ואנרגיה חדשה". 

ברחבי הרשת סבורים שההחלטה של האולפנים קשורה לשערוריות שמלוות את דפ בשנים האחרונות. החיים הפרטיים של דפ סוערים לא פחות מהסרטים בהם הוא מככב. אשתו לשעבר אמבר הרד טוענת שנהג להתעלל בה ודיווחים רבים מגלים שגם על סט הצילומים התנהגותו של דפ בעייתית. דפ הואשם בתקיפה של איש צוות על סט הסרט "עיר של שקרים". איש הצוות טען כי דפ הכה אותו באגרוף כשהיה שיכור, דפ הכחיש את הטענה כשהתראיין בעבר. "אנשים תובעים אותי בכל הזדמנות וזה די ברור, התעשייה הזו היא קרקס מזוין. אילי הון בהוליווד מנסים להשתיק אותי, אבל אני יודע את האמת ואם הייתי צריך לעזוב הכל היום - את העבודה, הקריירה - ופשוט להיעלם אז אני בסדר עם זה".