איירון מן (צילום: צילום מסך מתוך youtube)
לא, זה לא גנדי. נסו שוב | צילום: צילום מסך מתוך youtube
רשימות יוקרתיות הן אחד התחביבים האהובים במיוחד על תעשיית התרבות האמריקאית. עשרות כאלה מתחרות ביניהן על הייצוג הטוב ביותר של הדעה הרווחת לגבי הסרטים הטובים מכולם. לצד כל אלה פועל כבר שנים אתר הסרטים הפופולארי IMDB  (Internet Movie Database), שהוקם ב-1990 ונחשב על ידי רבים למקור המידע הטוב ביותר בכל הקשור לתרבות ברחבי הרשת.

במקביל לאלפי דפי מידע על סרטים, שחקנים, במאים, פרויקטים עתידיים וחדשות תעשייה, מתגאה האתר גם באחת מהרשימות הנחשבות יותר ברשת. הסיבה להייפ הגדול מסביב ל-"טופ 250" של IMDB היא שהרשימה נוצרה כולה מדירוגים של גולשי האתר, שיכולים להעניק לכל סרט שמופיע בו ציון מ-1 עד 10. בראש הרשימה צועד כבר שנים המאוכזב הגדול של אוסקר 1994, "חומות של תקווה" (ציון ממוצע של 9.2), כשנכון לכתיבת שורות אלה הסרט הנועל אותה הוא הקומדיה האינדונזית " 3 Idiots".

משתמש יוטיוב בשם ג'ונתן קיאו, החליט לעשות כבוד למסורת ארוכת השנים עם סרטון מרהיב, שהפך ללהיט רשת תוך שעות בודדות. בסרטון, שאורכו מעט יותר משתיים וחצי דקות, נראים סצנות מקלאסיקות כמו "הסנדק" ו"12 המושבעים" ועד להיטים חדישים כמו "עלייתו של האביר האפל" ו"ממלכת אור הירח". על פי קיאו כל 250 הסרטים ברשימה נוכחים במהלך 150 השניות הללו, פלוס 53 נוספים שזכו לציון של 8 לפחות. רוצים לבדוק אם הסרט שלכם בפנים? זה הזמן לצפות.