שרה ג'ונס, עוזרת צלם, נהרגה בשנה שעברה בתאונת צילום מחרידה על הסט של הסרט "Midnight Rider" - הביופיק על חייו של המוזיקאי גרג אלמן. ג'ונס נהרגה כאשר ניסתה להציל את כוכב הסרט, וויליאם הארט ("החברים של אלכס"), מפגיעת רכבת חולפת. היא נפגעה ונפטרה מפצעיה, כשהיא בת 27.

בעקבות התאונה התעורר גל מחאה שדרש להגביר את הבטיחות על הסטים (בין השאר הוקדש פרק של "בנות" לג'ונס המנוחה). לפני יומיים הסתיים המשפט שהתנהל נגד במאי הסרט רנדל מילר, והאחרון הורשע בהריגה שלא בזדון. מילר טען תחילה שהוא חף מפשע, אך לאחר מיכן שינה את הצהרתו והודה באשמה. כחלק מעסקת טיעון נסגר התיק נגד אשתו, ג'ודי סבין, מפיקת הסרט ושותפתו של מילר לכתיבת התסריט.

ווילאם הארט (צילום: Jim Spellman, GettyImages IL)
ווילאם הארט | צילום: Jim Spellman, GettyImages IL

"הודיתי באשמה משלוש סיבות", הסביר מילר, "כדי להגן על משפחתי ועל אשתי, מתוך כבוד למשפחתה של ג'ונס וכדי לא להעמיד אותם במשפט כואב, וכדי לקחת אחריות על הכישלון ועל כך שלא דאגתי שיותר אמצעי זהירות ינקטו כדי למנוע תאונות". מילר נידון לעשר שנים בכלא, מהן ירצה רק שנתיים בפועל. בנוסף נאסר עליו להיות אחראי על סט למשך עשר שנים. מילר הוא הבמאי הראשון שהורשע בתאונה שהתרחשה על סט צילומים. בשנת 1982 הבמאי ג'ון לנדיס עמד למשפט על תאונה קטלנית שהתרחשה על הסט של "אזור הדימדומים: הסרט", אבל נמצא חף מפשע בכל הסעיפים. 

צפו בסרטון המציג את רגע התאונה (אזהרה: התמונות קשות לצפייה)