אינפוגרפיקה קולנוע (צילום: buzzfeed)
ג'יימס בונד ומלחמת הכוכבים בראש | צילום: buzzfeed
עם כל הכבוד לבארני סטינטון, הוליווד מוכיחה כבר שנים שבכל הקשור לסרטים דווקא "ישן הוא תמיד טוב יותר". לא מפתיע שסדרות כמו "מלחמת הכוכבים" או "שליחות קטלנית" זוכות לעיבודים חדשים בכל כמה שנים. המיתולוגיה ובסיס האוהדים העצום שסובב את הסדרות האלה מבטיח שכל סרט חדש יהפוך כמעט בוודאות להצלחה קופתית.

באינפורגרפיקה מגניבה במיוחד שפורסמה ב-Buzzfeed ניתן לראות את תהליך התפתחותן של 32 הסדרות הרווחיות ביותר בהיסטוריה של הקולנוע. במקום הראשון מתייצבת גם הסדרה הארוכה ביותר שידע המסך הגדול, זו שמתמקדת בעלילותיו של הסוכן האהוב על הוד מלכותה: ג'יימס בונד. 23 הסרטים שנעשו עד היום בכיכובו של 007 הניבו יחד סכום של למעלה מ-14.6 מיליארד דולר. "סקייפול" הסרט האחרון והמוצלח, התעלה על כולם כשגרף בעצמו 1.1 מיליארד דולר ברחבי העולם.

מיד מתחת לבונד מתייצבת לה הסדרה שמאיימת להחזיר לעצמה בקרוב את ההגמוניה. "מלחמת הכוכבים: תקווה חדשה", הסרט הראשון מ-1977 הוא המשמעותי בפער עצום על היתר עם 3 מיליארד דולר בהכנסות. שני הסרטים הבאים ושלושת סרטי הטרילוגיה המקדימה הוסיפו יחד 6 מיליארד דולר סה"כ. כעת, משהזכויות על הסדרה נמכרו לדיסני, שכבר התחייבה לשחרר סרט חדש בכל שנה החל מ-2015, נראה שיש סיכוי טוב למהפך בעתיד. את השלישייה הפותחת סוגרים שמונת סרטי "הארי פוטר", שהגיעו יחד לסכום של יותר מ-9 מיליארד דולר.

אינפוגרפיקה קולנוע (צילום: buzzfeed)
שליחות קטלנית עוד לא אמרה את המילה האחרונה | צילום: buzzfeed
עוד סדרות סרטים שצפויות לשפר את מיקומן בעתיד אפשר למצוא אצל סופרמן (2.4 מיליארד דולר עד כה), שליחות קטלנית (2 מיליארד) ו"סטאר טרק" המחודש של ג'יי ג'יי אברמס.

>> האם סרט חדש ירשיע חשוד ברצח?
בואו לפייסבוק שלנו