לול-בובסקי הכביר ("The Big Lebowski")

בראשית שנות ה-70, רגע לפני תחילת הצילומים של הסרט המיועד "מציצים", מחליט אורי זוהר לשנות כיוון. במקום הסרט, הוא מצלם קומדיה פסיכדלית בה הוא מגלם את "החבוב", בטלן תמים, חובב עישונים ומוזיקת רוק. בוקר אחד ממתינים לו בצריף הקטן שלו על חוף ימה של תל אביב, שני בריונים (משה איש כסית ומיקי גבריאלוב) שתוקפים אותו, מאיימים עליו, וטוענים שהוא חייב משהו ל"אדון לולבובסקי". 

החבוב יוצא למסע מפותל והזוי כדי ליישב את העניין. בדרך הוא משחק פטאנק בשד' רוטשילד עם חבריו וולטר חמום המוח והחמוש באקדח (אריק איינשטיין בתפקיד עוצמתי) ודוני התמים וחסר הביטחון (יהונתן גפן, שכתב על הצילומים שנים לאחר מכן בספרו "חומר טוב": "הם כל הזמן עישנו חשיש ואמרו לי 'שאט דה פאק אפ יוני'"); פוגש את ביתו של "לולבוסקי הכביר", האמנית הוונגרדית מוד (ג'וזי כץ) שמנסה לגרור אותו להרפתקאה מינית קיצונית במועדון הסאדו הותיק שהוסתר מתחת לקפה כסית, "המחתרת"; מפסיד בפטאנק ל"ישו" (דוד אבידן בהופעה קולנועית נדירה), שחקן פטאנק מחונן ואקסצנטרי; מפלרטט עם בת הזוג הצעירה והפרועה של מר לולבוסקי, באני (מונה זילברשטיין) שמפתה אותו במשפט שהפך לקאלט: "יבוא לך חבוב, יבוא לך"; ומתעמת עם המיליונר הזקן בעצמו בגילומו של אפרים קישון - כולל המבטא ההונגרי. בתפקיד העוזר המרובע והלחוץ של לולבובסקי - מתן חודורוב (שווה לשבור את אחידות הזמן כדי להאיר את הנקודה, מתן חודורוב הוא-הוא ברנדט - ב"ט). 

בסצינת השיא, החבורה של החבוב מתעמתת במגרש חניה עם שלושת "הניהיליסטים" (שלום חנוך, דורי בן זאב ויונה וולך), ודוני הולך לעולמו כתוצאה מהתקף לב כשנער פוחז מפוצץ נפץ בסביבה וצועק "פתח! פתח!". בסצינת הסיום מפזרים החבוב ווולטר את האפר שלו בחוף מציצים.

יום שבת (המלכה) ("Friday")

יום שישי בערב. בשמים כבר פזורים יותר משלושה כוכבים, מתפללים שבים מבית הכנסת. על מרפסת קטנה בחזית בית יושבים ינון מגל ושרון גל (בתפקיד עצמם - בכל זאת מובטלים, ויודעים לעבוד מול מצלמה) ומביטים בעוברים ושבים. מובטלים טריים, מיואשים ומתוסכלים, הם מדרגים את הנשים העוברות על סולם שנע בין "לא הייתי נוגע בה עם ספסל מתכת" ל"וואלה, הייתי עושה לה לינץ'". בעוד הם מצחקקים להנאתם, עוברת מולם אורית סטרוק, הגנגסטרית של השכונה. "שיט, אני חייב לה כסף", אומר ינון, "היא קנתה לי פעם קוגל במזנון הכנסת כי הייתי במאנץ' מפחיד אחרי עוד ישיבה של הועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי". הוא רץ להתחבא בבית.

היא מתקרבת למרפסת, נצמדת לפרצופו של שרון ושואלת בקול מאיים "איפה אחיך התאום?". הוא ממלמל משהו על אחריות פיסקלית ותשואות נדל"ניות שהוא זוכר מ"לילה כלכלי". "תגיד לו שהוא חייב לי כסף על הקוגל. יש לו עד צאת השבת לארגן לי את המזומנים, ולא מעניין אותי שיש דברים שנאמרו בין ידידים".

השניים מחליטים למכור בשכונה עוגיות חשיש עליהן מוטבעת תמונתו של הצל בטענה שהן "תופינים מקודשים לחיזוק החוסן הלאומי". שרון משרטט תכנית כלכלית מפורטת. ינון משתמש בקשרים המעטים שנותרו לו בברנז'ה התקשורתית כדי לצלם סרטון פרסומת קצר בו הוא נראה אומר "מפסיקים להתנצל - אוהבים את הצל" אותו הם משדרים בערוץ 20. הם מקימים דוכן קטן והעסקים פורחים.

סצינת כתוביות:

טקס המינוי החגיגי של הצל לתפקיד ראש הממשלה, מגל וגל מפילים ראש בשירותים.

אננס אקספרס ("Pineapple Express") 

קֶייל (אודי כגן), הוא סטלן חביב (שזכה לכינוי הזה מחבריו בתיכון אחרי שהמורה תפסה אותו בטיול השנתי עם וויד והוא יצא מהתסבוכת כששכנע אותה שהוא בדיאטה ושאמא ארזה לו סנדוויץ' עם קייל) שעובד כשליח בדואר ישראל. יום אחד, אחרי יום עבודה מעושן כהרגלו, הוא קופץ לדילר שלו, שאול (גדי וילצ'רסקי בתפקיד חייו), כדי להתארגן. השניים נגררים לעישונים כששאול מלמד את קייל לעשות ג'וינט בצורת מגן דוד, כולל הדיאלוג שהפך לקאלט "דוד ויונתן בדוק הפילו ראשים", ו"נחנקנו, תדליק לי את השפיץ של המשולש".

מסטול לגמרי, קייל יוצא למשלוח אחרון להיום, אבל נקלע בטעות לזירת רצח. מוסרט לגמרי הוא חוזר לשאול, מספר לו על מה שראה, והשניים יוצאים למסע פרנואידי בפארק הירקון, כולל זריקה של האייפונים שלהם לנחל וסיבוב על ה"אנקונדה" בלונה פארק.

אחותי, איפה חנינו? ("?Dude, Where's My Car")

הבי.אפ.אפיות שרה נתניהו וסנדרה רינגלר מתעוררות בוקר אחד בוילה בקיסריה עם האנג-אובר עצבני, לא זוכרות דבר מאירועי ליל אמש. הן עושות סיבוב בבית, אך לא מוצאות אף איש צוות (כולם התפטרו והגישו תביעות). השתיים בודקות הודעות ב"בליינדספוט" ומגלות הודעות זועמות מבני זוגן - ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש חבורת השפים המחויכים משה שגב משה. הבחורים טוענים שהבנות הבטיחו שיגיעו למעון הרשמי בבלפור לערב של חגיגות, כולל הפתעה מיוחדת, והשתיים יוצאות בזריזות מהבית (לא לפני סשן סטיילינג אינטנסיבי).

אך לעזאזל! רכב השרד לא בנמצא, והשתיים תוהות "אחותי, איפה חנינו?!". הן יוצאות למסע לירושלים, כולל עצירה בתל אביב עם נשנושים במסעדת "שגב בעיקרון" בשרונה מרקט וקעקועים תואמים בקינג ג'ורג' בהם כתוב "מאמי" ו"מתוקה". בסצינת הסיום הזכורה לטוב מגיעות השתיים לירושלים אך נתקלות בחייזרים הממומנים על ידי הקרן החדשה ברכבת הקלה, ומוצלות על ידי חייזר אחר - מושיק גלאמין

ג'יי ודוד השקט מכים שנית ("Jay and Silent Bob Strike Back")

סרט עצמאי וקטן שנוצר מתוך סצינת הסטנדאפ התל-אביבית הצעירה והפך לקאלט רק שנים אחרי יציאתו.

ג'יי (שון גיטלמן בהופעה שהפכה אותו מ"הילד מהפרסומת של המזגן" ל"ילד שמקלל בטירוף") ודוד השקט (עמית איצקר, שגם כתב וביים) הם זוג דילרים חמודים שעומדים מחוץ לסינמטק ת"א ומנסים למכור וויד לעוברים ושבים. בעקבות הפיגוע בדיזנגוף והחיפושים אחרי המחבל, כוחות המשטרה מפנים את השניים מהמקום. הם הולכים לדירה של חבר וצופים מעושנים ב"גיא פינס", שם הם מגלים שאושרי כהן ואיתי תורג'מן עושים סרט המבוסס על דמויותיהם. זועמים, הם מחליטים למצוא את השניים ולדרוש את התמלוגים המגיעים להם. הם יוצאים במסע לבירת הסרטים של ישראל - ראשון לציון.

בדרך לרכבת הם נתקלים בחבורת טבעוניות אקטיביסטיות לוחמניות הכוללת 4 בנות: צדק (תם יער), גילי (גלית חוגי), לילי (שיר ראובן) וחמוטל (דנה פרידר) ובחור אחד, ניב (ניב מג'ר). הבנות מספרות להם שהן בדרכן לשחרר חיות הכלואות לצורכי מדע במתקן סמוך לבורסת היהלומים ברמת גן, אך לאחר מכן מתברר שהחיות הן רק סיפור כיסוי ושהן מתכננות לשדוד יהלומים מהבורסה ולהפליל את ניב התמים.

בעוד העניינים בין ג'יי לצדק מתלהטים ודוד השקט מפתח מערכת יחסים חמה עם טפיר ששוחרר מהשבי, החבורה שוב נתקלת במשטרה, הפעם בצמד השוטרים החביבים רפי (גורי אלפי) ומקסים (אודי כגן) שעוצרים אותם בצד ונקלעים לויכוח סוער שנגמר בג'וינטים עם הטפיר בבגאז'. כשהם מגיעים לראשון, הם פוגשים בבמאי המזרחי הזועם צ'רלי הפנתר (תם אהרון), וג'יי מלוהק לסרט שלו, "חטופי תימן - הנקמה", בתפקיד ילד אשכנזי חטוף.

בסצינת הסיום, ג'יי ודוד יוצאים מיס פלאנט ראשון אחרי שצפו בבכורה של הסרט המבוסס על חייהם. הם אומרים שהסרט גרוע, לועגים לאושרי כהן ואיתי תורג'מן, שצצים בדיוק מאחוריהם. הם מתעמתים, אך משלימים לבסוף והולכים לשחק פוצ'יוולי בים. 

עוד סרטים מומצאים ב-mako תרבות: