מרטין סקורסזה גלובוס הזהב 2012 (צילום: NBC, GettyImages IL)
יזכה באוסקר שני? מרטין סקורסזה | צילום: NBC, GettyImages IL
עונת הפרסים של הוליווד מגיעה לרגעים שבהם נפרדים הטובים באמת (לפחות לפי טעמה של האקדמיה) מכל היתר. רגע לפני הכרזת המועמדויות לאוסקר ביום חמישי הבא ואחרי שכל יתר הגילדות החשובות (שחקנים, מפיקים וכותבים) כבר פרסמו את המועמדים שלהן, הציגה הלילה (רביעי) גם גילדת הבמאים (DGA) את חמשת המועמדים שלה לפרס היוקרתי. באופן מסורתי נחשבת גילדת הבמאים לנביאה הטובה ביותר של טקס האוסקר וברוב המקרים הזוכים בה יוצאים גם עם הפרס הגדול.

הרשימה של גילדת הבמאים מיישרת קו עם הימורי המבקרים המובילים: אלפונסו קוארון ("כוח משיכה"), סטיב מקווין ("12 שנים של עבדות") ודיוויד או ראסל ("חלום אמריקאי") נחשבים למועמדים בטוחים לאוסקר כבר תקופה ארוכה. אליהם הצטרפו גם פול גרינגראס ("קפטן פיליפס") ומרטין סקורסזה ("הזאב מוול סטריט") שממשיך לזכות לקרדיט מהגופים החשובים בעיר הסרטים, על אף הביקורת שסופג סרטו.

ברשימת המאוכזבים שסיכוייהם לזכייה פחתו דרמטית אחרי הלילה אפשר למצוא שניים מאהובי הוליווד, האחים כהן, שסרטם החדש "בתוך לואין דייויס" לא הצליח להתברג לחמשת הגדולים. גם ספייק ג'ונז, האיש מאחורי "היא" עטור השבחים, נותר בחוץ, כמו גם וודי אלן ("יסמין הכחולה") ואלכסנדר פיין ("נברסקה").

טקס פרסי גילדת הבמאים ייערך ב-25 בפברואר, שישה ימים לפני טקס האוסקר.

>> בואו לפייסבוק שלנו