לארס פון טרייר הציג אתמול (14.5) את סרטו החדש, "הבית שג'ק בנה" בפסטיבל הקולנוע בקאן. כתבים ומבקרים שנכחו במקום סיפרו שהקרנת הסרט נפתחה במחיאות כפיים, אבל במהלך ההקרנה הצטברו עוד ועוד עדויות, בעיקר באמצעות ציוצים בטוויטר, על מבקרי קולנוע שעזבו את האולם בזעם, חלחלה ותסכול.

"הבית שג'ק בנה" הוא סיפורו ג'ק, של רוצח סדרתי, בגילומו של מאט דילון. מעשי הרצח הרבים והמזוויעים שהוא מבצע במשך שעתיים וחצי, נתפסים בעיניו כיצירות אמנות. עלילת הסרט מתרחשת בשנות ה-70, רוב הדמויות לא זוכות אפילו בשם פרטי, ומתוארות מנקודת מבטו של ג'ק כ"אישה מספר 4" או "קורבן 2". דילון צעד גם על השטיח האדום עם פון טרייר, אולם אומה תורמן וריילי קיו, שמשתתפות גם הן בסרט, נעדרו מהפרמיירה.

"יצאתי כרגע מ"הבית שג'ק בנה" של לארס פון טרייר. מגעיל. יומרני. מעורר הקאה. מענה. פתטי", צייץ אחד מכתבי האתר Oscar Predictor, שציין גם שלא עזב לבד וטען כי לפחות 100 אנשים נוספים עזבו את האולם במהלך ההקרנה.

ראמין סטודה, מבקר הקולנוע הבכיר של "וראייטי" העניק סימוכין נוספים לטענה, ופרסם תמונה של המבקרים שעזבו בזעם את אולם הקולנוע. "מעולם לא ראיתי משהו כזה בפסטיבל סרטים. יותר מ-100 אנשים יצאו מ"הבית שג'ק בנה"", כתב.

בציוץ נפרד, תיאר סטודה את הסרט של פון טרייר כ"אחת מחויות הצפייה הכי פחות נעימות שעברתי בחיי".

"יצאתי מהסרט של לארס פון טרייר", צייץ המבקר רוג'ר פרידמן, "סרט מחליא. לא היה צריך לצלם אותו בכלל. השחקנים אשמים גם הם". כתבת התרבות צ'רלי אנג'לה צייצה כתבה "עזבתי את הקרנת הבכורה של לארס פון טרייר בפסטיבל קאן כי ילדים שיורים והורגים אותם זה לא אמנות או בידור".

שמו של הבמאי הדני כבר נקשר בלא מעט שערוריות יח"צ, והזכורה שבהן קרתה גם היא בפסטיבל קאן. במסיבת עיתונאים שנערכה בפסטיבל ב-2011, ונועדה לקדם את סרטו "מלנכוליה", אמר פון טרייר שיש לו סימפתיה והבנה כלפי אדולף היטלר ושהוא מעריץ של הפושע הנאצי אלברט שפר. "אני בעד היהודים", הסביר ומיד הסתייג: "אבל לא יותר מדי, כי ישראל היא קוץ בתחת". פון טרייר התנצל לאחר מכן על דבריו והסביר שנאמרו כבדיחה, אולם הנהלת הפסטיבל החליטה להחרים את הסרטים שביים מאז, ופון טרייר לא הציג בפסטיבל במשך שבע השנים האחרונות.