סופיה ורגרה וריס ווית'רספון, שמככבות בסרט החדש "מרדף לוהט", ממשיכות מסורת הוליוודית לוהטת שמשדכת בין הפכים. הסטייל הוא לורל והארדי: האחת משחקת אישה קפוצה, השנייה - פרועה ומשוחררת, והכימיה ביניהן אמורה להחזיק את הסרט בלי עזרתו של אף גבר דומיננטי.

הצמד הזה מזכיר לנו שזוגות לא חייבים להיות רומנטיים – חלק מסיפורי האהבה המרגשים ביותר, והקומדיות האוהבות ביותר היו בכלל בין זוגות של חברים. אבל מובן שכמו בכל דבר, בעוד שיש אינספור סרטי "באדיז" גבריים, יש הרבה פחות סרטים על חברות אמיצה בין שתי נשים.

הסיבה ברורה: לפי הקלישאה הרווחת, נשים ביחד זו לא נוסחה מוצלחת. שהרי נאמר: "נשים, נשים, שק של נחשים". נשים הרי אמורות לריב תמיד - על גברים, או על שמלה (בגדול, אלה תחומיי העניין שלהן). בעוד שבטלוויזיה מתירים לנשים להסתדר אחת עם השנייה כבר כמה שנים - בין היתר כיוון שמדובר במדיום שפונה אל נשים - המסך הגדול מציג רק בשנים האחרונות זוגות של חברות.

כדי לחגוג את צאת הסרט החדש שמצטרף לרשימה המצומצמת, הצלחנו לדוג לכם 4 קומדיות וסרט דרמטי אחד - על הקשר החזק שיש בין בנות המין היפה, הקריטריון היה חברות בין שתי נשים - לכן סרטים כמו "מסיבת רווקות", "הרווקה" ו"ילדות רעות" לא נכנסו לרשימה, ומה שנשאר - ובכן, תראו בעצמכן.

הנוכל, האוהבת והמאהבת

שלי לונג ובט מידלר שחקו בקומדיה הסופר מצליחה הזאת מ-1987, שנחשבת לסרט ה"באדיז" הנשי הראשון. הן שברו קופות עם קומדיה פיזית בוטה, בתקופה שזה היה מאוד חריג מצד נשים לשים את עצמן לצחוק. בט מידלר אמרה אחר כך שהעבודה עם לונג הייתה קשה עד בלתי אפשרית, אבל לזכותה של מידלר יאמר שגם הקולגות של לונג ב"חופשי על הבר" לא סבלו אותה. בכל מקרה, התוצאה היא סרט קורע מצחוק שמחזיק במבחן הזמן. חבל שהן לא יכלו לשתף יותר פעולה.

עצבניות אש

מליסה מקארת'י וסנדרה בולוק הביאו את הלהיט הקופתי הלא מפתיע הזה לפני שנתיים, לא מפתיע, כיוון שהוא מעין הלחמה של "מסיבת רווקות" ו"איזה מין שוטרת" - שני סרטים מצליחים בפני עצמם. למרות חוסר המקוריות, סיפורן של צמד השוטרות העצבניות אש, שמנסות לתפוס מאפיונר סמים מבוקש הצליח להצחיק ולמתוח. לא נשכח את הסצנה המדהימה בה סנדרה בולוק מנסה להתחזות לבת 20 וכמעט מצליחה - כי אין כמו הומור עצמי. ההימור שלנו: זה לא הסרט האחרון שלהן ביחד.

רומי ומישל – פגישת מחזור

אחד הסרטים המכוננים של הניינטיז מציג את ליסה קודרו ומירה סורבינו כחברות שרוצות להוכיח לחברים שלהן מהתיכון שהן כבר לא לוזריות. רגע השיא של הסרט מציג את אחד הרקודים המפורסמים של הניינטיז, וגם האופנה המרימה משאירה את הסרט הזה בתודעה למרות שיצא כבר לפני עשור. ליסה קודרו ומירה סורבינו שיחקו בעיקר על הדימיון הפיזי בינהן – וזה עבד טוב מאוד. אנחנו לא שוללים "פגישת מחזור - אחרי 20 שנה" בקרוב.

בייבי מאמא

לא היצירה הטובה ביותר של צמד החברות טינה פיי ואיימי פולר, אבל לקראת הסרט החדש המתקרב שלהן, "אחיות", אפשר להודות שאנחנו אהבנו גם את הסרט הזה, שקיבל ביקורות בינוניות ומטה. הקומדיה על פיי הרצינית והאחראית שרוצה להביא ילד ופולר הפונדקאית הוויט טראש שנושאת ברחמה את הילד, הציגה כמה רגעים של הומור ספלסטיק מדהים. אין ספק שהכימיה בין שתי הנשים עובדת יפה מאוד, גם כשהתסריט בינונז'.

תלמה ולואיז

הסרט היחיד ברשימה שאיננו קומדיה, ובכל זאת אי אפשר לוותר על היצירה המכוננת הזאת- אם בחברויות בן נשים עסקינן. סוזן סרנדון וג'ינה דיוויס בתור החברות הטובות שיוצאות לטיול שהסתבך ממש, הוכיחו שאפילו בראד פיט בשיא אונו לא יכול לגנוב את הפוקוס משתי נשים חזקות שנותנות בראש. סצנת הסיום של הסרט תשאר (כנראה לנצח) אחת המפורסמות בתולדות הקולנוע.