זריחה מציצה בין גורדי שחקים, רחובות פקוקים, תחנת סאבוויי וסמן אחד מהבהב על מסך לבן. וככה פשוט, הופיע לו השבוע הטיזר לחידוש המתקרב של "סקס והעיר הגדולה", “And Just Like That …”. אחרי שבועות של שמועות ושנים של ספקולציות, ההודעה הרשמית שיצאה מהאינסטגרם של שרה ג'סיקה פרקר בישרה סופית שקארי והחבורה שלה חוזרות אל המסך. כלומר, באופן חלקי.

מי שנעדרה מחגיגות הקאמבק ותיעדר גם מהסדרה החדשה היא קים קטרל, שגילמה את סמנתה ג'ונס בששת העונות המקוריות של הסדרה, כמו גם בשני הסרטים שבאו אחריה. העובדה שקטרל מצאה את עצמה בחוץ כמו שפכה פחית שמן ענקית אל תוך מדורת שמועות שבוערת כבר שנים, על ריב בינה ובין הכוכבת הראשית של המותג, שרה ג'סיקה פרקר.

גם אם לא פורסמה סיבה רשמית להיעדרותה של קטרל מהסדרה החדשה, התקשורת סימנה את מערכת היחסים רוויות העליות והמורדות של קטרל ופרקר כגורם משמעותי (אם לא היחיד) בהחלטה. מכיוון שכנראה שלא נקבל לעולם סיבה רשמית וכנה, החלטנו לחזור אל שורשי הסכסוך בין קטרל לפרקר שהולך אחורה עד הניינטיז.

לפני ההתחלה

קשה לשים את האצבע על מתי הכל התחיל אבל כדי להבין את המקור, שווה אולי לחזור להתחלה. לפי הספר "Sex and the City and Us", שרה ג'סיקה פרקר היתה הבחירה הראשונה של דארן סטאר, יוצר "סקס והעיר הגדולה", לתפקיד קארי בראדשו. בפגישתם הראשונה במסעדה ניו יורקית, הוא סיפר לה שכתב את התסריט כשהוא שומע את קולה בתור הקול של קארי. הקריירה הקולנועית של פרקר היתה אז בנסיקה, והיא התלבטה האם לקחת על עצמה התחייבות ארוכת שנים כמו סדרת טלוויזיה, ועוד אחת כמו "סקס והעיר" עם עירום, עישון ושפה בוטה. הסוף ידוע, וקארי בראדשו הפך להיות כמעט שם נרדף לשרה ג'סיקה פרקר.

לצד פרקר, ובניגוד לשחקניות האחרות סינתיה ניקסון (מירנדה) וקריסטין דיוויס (שרלוט), גם קים קטרל הגיעה ל"סקס והעיר" עם סטטוס של כוכבת. היא שיחקה בסרטים שזכו למעמד פולחני כמו "תרגיל לשוטרים מתחילים ו"צרות גדולות בצ'יינה טאון", בסרט המצליח "אהבה בחלון הראווה" וב"הארץ הלא נודעת", סרט בסדרת "מסע בין כוכבים".

קים קטרל ב"אהבה בחלון הראווה" (צילום: יחסי ציבור)
קים קטרל, אהבה בחלון הראווה | צילום: יחסי ציבור

קים נשארת לבד

הקרקע הזאת, של שתי כוכבות שמגיעות לאותו קאסט ורק אחת מהן היא הדמות הראשית סביבה נרקמת הסדרה, הייתה קרקע פוריה לתחילתו של ריב הוליוודי קלאסי. כבר בעונה השנייה, אז קיבלה פרקר טייטל של מפיקה בסדרה ואיתו תוספת משמעותית בשכר ושליטה בתכנים, החלו דיווחים לפיהם קטרל מבקשת גם היא תוספת לשכרה. "הטלגרף" דיווח אז שבצוות ההפקה טוענים כי שאר נשות הקאסט לא אהבו את זה, ואף החלו לאכול את ארוחות הצהריים שלהן בלעדיה.

ב-2002, ארבע שנים לאחר עליית הסדרה המקורית, קטרל, הגלויה מבין החבורה, צוטטה אומרת בטלוויזיה הבריטית שהיא מוכנה לעזוב את "סקס והעיר": "יש דברים אחרים שהייתי רוצה לעשות", אמרה. חודשים ספורים לאחר מכן, בעת צילומי אחד מפרקי הסדרה באטלנטיק סיטי, החלו להופיע פרסומים לפיהם בזמן שפרקר, ניקסון ודיוויס חלקו בית שכור למשך הצילומים, קטרל נאלצה להתגורר במקום אחר ופייג' סיקס, טור הרכילות של הניו יורק פוסט, פרסם ש"קים הושארה לבדה". דובר מטעם HBO טען אז שקים התגוררה בבית נפרד שכן היתה נשואה באותה תקופה, ובעלה היה עתיד להגיע לצילומים.

הפרסומים, אם כן, הוכחשו, אך השמועות המשיכו לזרום, ביניהן גם שמועה הטוענת ששלוש הכוכבות האחרות סירבו לדבר עם קטרל מחוץ לשעות העבודה. "הייתה שמועה שקים ואני אוכלות במסעדה של אותו המלון אבל לא יושבות ביחד", סיפרה קריסטין דיוויס (שרלוט) למארי קלייר שנים אחר כך, בעת מסע הקידום של הסרט השני של "סקס והעיר", "זה קרע אותי מצחוק".

שנתיים מאוחר יותר, ב- 2004, קטרל ישבה בנפרד משלוש חברותיה לקאסט בטקס פרסי האמי, ליד יוצר הסדרה, דארן סטאר. באותו הטקס, למרות היותן של ארבע השחקניות מועמדות לפרסים (פרקר וניקסון גם לקחו הביתה פסלון), הן אפילו לא צעדו ביחד על השטיח האדום. העולם הרשה לעצמו להניח שכל השמועות נכונות. קטרל תרמה לכך כשאמרה בראיון: "האם אנחנו חברות הכי טובות? לא. אנחנו שחקניות מקצועיות".

קים קטרל ודארן סטאר באמי, 2004 (צילום: Jeff Kravitz via Getty Images)
מעדיפה לשבת עם נשות "הסופרנוס". קים קטרל ודארן סטאר באמי | צילום: Jeff Kravitz via Getty Images

מה יהיה עם הסרט?

דיווחים על דרישות כספיות של קטרל המשיכו להגיע לקראת צילומי הסרט הראשון של "סקס והעיר הגדולה", שיצא לאקרנים ב- 2008. השחקניות כולן היו מחויבות בחוזה לקחת חלק בסרטי ההמשך, ודיווחים טענו כי מאבקי השכר של קטרל מעכבים את יציאת ההפקה לדרך.

בראיון לג'ונתן רוס הבריטי, סיפרה קטרל שאחת הסיבות לסיומה של הסדרה היתה כסף. "הרגשתי שאחרי שש שנים הגיע הזמן שגם אנחנו נהנה מהכסף שאנחנו עושות ל'סקס והעיר הגדולה'". למרות המחויבות החוזית, קטרל השכילה להבין שהיא שווה ל"סקס והעיר" הרבה מאוד כסף, וסירבה להשתתף בו בכל מחיר. מעריצים רבים עדיין מאשימים את קטרל בעיכובה של הפקת הסרט, שהיה אמור לצאת לאקרנים בסמוך לסיום הסדרה, ולא כעבור ארבע שנים.

_AD

הדיווחים על משאים ומתנים מורכבים ועל אישה שמנסה להשיג לעצמה יותר כסף מהמותג שהיא עצמה עזרה לבנות, כמובן עזרו במסע הפרסום של הסרט. הם המשיכו לתדלק את מה שהקהל אהב כל כך באותו סכסוך: הפער בין הדמויות, המהוות סמל לחברות ואחווה נשית, לבין החיים האמיתיים, שם לא הכל בראנצ'ים וקוסמופוליטן.

החיים שאחרי

הסרט היה להיט ענק, וגם ההמשכון שלו מ-2010, "סקס והעיר הגדולה 2", שלמרות ביקורות פושרות, זכה להצלחה לא מבוטלת. השמועות על יחסים גרועים על הסט המשיכו, אך הפעם קטרל נשמעה קצת אחרת. בראיון לדיילי מייל היא הציגה את העיסוק בדבר כעניין תקשורתי: "זה שאנחנו חברות שמסתדרות ונהנות לעבוד ביחד זה לא חדשות". את האמירה הזאת היא תסתור כמה וכמה פעמים בשנים שיבואו לאחר מכן.

לאחר יציאת הסרט השני ציפה הקהל להמשכון נוסף, שבושש להגיע. השחקניות פנו לעיסוקים אחרים: סינתיה ניקסון התמודדה על תפקיד מושלת מדינת ניו יורק, קריסטין דיוויס המשיכה בקריירה טלוויזיונית עם תפקידים קטנים בסדרות קטנות ותכנית ריאליטי, קים קטרל עשתה טלוויזיה לרוב מחוץ לארצות הברית, ושרה ג'סיקה פרקר המשיכה לקריירה מוצלחת בעיקר בקומדיות רומנטיות. אבל ב-2017 נפלה פצצה, שהעלתה שוב את מערכת היחסים בין פרקר לקטרל על דרך חתחתים.

כשהחרא פוגע במאוורר

בספטמבר של אותה שנה אישרה פרקר את מה שכולם כבר הבינו: "סקס והעיר הגדולה 3" לא הולך לקרות. הסיבה לכך, שיערו בדיילי מייל, היתה סירובה של קטרל להשתתף בו אם חברת ההפקה לא תפתח פרויקטים נוספים בכיכובה. קטרל צייצה שהתעוררה ל"סופת חרא" בעקבות המאמר של המייל, והבהירה: "ה'דרישה' היחידה שלי היתה שלא רציתי לעשות את הסרט השלישי". בראיון לפירס מורגן היא סיפרה על מערכות יחסים רעילות על הסט, האשימה את שרה ג'סיקה פרקר, והצהירה שמעולם לא היו חברות. זה הוביל לכתבה שלמה שפורסמה בניו יורק פוסט על "סביבת עבודה של 'ילדות רעות' שהרסה את "סקס והעיר".

פרקר נאלצה להגיב. במשך השנים היא השתדלה להתרחק מהשמועות, והמשכה לטפח תדמית נקייה ונחמדה, אבל כשאנדי כהן, חברה הטובה, דרש ממנה ב "Watch What Happens Live" להתייחס לדבריה של קטרל בראיון לפירס מורגן, היא אמרה שהיא "שבורת לב", ושלא ככה היא זוכרת את החוויה. "כל העניין הזה מעיב על חוויה ייחודית שהיתה חשובה להמון אנשים", אמרה.

העניינים עלו הילוך כשאחיה של קים קטרל הלך לעולמו, ושרה ג'סיקה פרקר שלחה לה את תנחומיה. זה הוליד פוסט באינסטגרם שממנו לא היתה דרך חזרה: "אני לא צריכה את האהבה והתמיכה שלך, שרה ג'סיקה פרקר", קראה התמונה, ובטקסט קטרל פירטה: "זה שאת ממשיכה ליצור קשר זו רק תזכורת כואבת לכמה אכזרית היית אז ועכשיו. תני לי להבהיר (אם לא עשיתי זאת כבר): את לא משפחה שלי. את לא חברה שלי. תפסיקי לנצל את הטרגדיה שלנו כדי לתחזק את פרסונת הילדה הנחמדה שלך". בפוסט גם צירפה קישור לאותה כתבה בניו יורק פוסט, כמו מאשרת את מה שנכתב שם על אותה תרבות רעילה.

View this post on Instagram

A post shared by Kim Cattrall (@kimcattrall)

לאחר הפוסט הזה, כבר לא היה שום ספק ביחס לטיב היחסים בין השתיים. קשה לשפוט את קטרל על דבריה, שנכתבו בשעת אבל ובימים בהם היתה במצב פגיע מאוד. אבל גם היום, שלוש שנים אחרי, הפוסט עדיין עומד תלוי בפיד האינסטגרם של קטרל, עדות לכך שהיא עומדת מאחורי דבריה הקשים. אחריו, לאף אחד לא היה ספק שזה הסוף של סמנתה ג'ונס.

קטרל טרם הגיבה לפרסומים על הסדרה החדשה, וגם מן ההפקה לא נמסר שום מידע בקשר לגורלה של סמנתה. פרקר סיכמה את העניין באינסטגרם משלה, כשהגיבה לשאלה על היעדרה של קטרל: "אני לא שונאת אותה. מעולם לא אמרתי את זה ולא אומר. סמנתה היא לא חלק מהסיפור הזה. אבל היא תמיד תהיה חלק מאיתנו".

מי צודקת?

סמנתה אולי תמיד תהיה חלק, אבל קים קטרל לא. אמנם הבוטות שלה ונטייתה לא לרסן את עצמה בראיונות אולי מסמנים אותה כילדה הרעה של הסיפור הזה, אבל כשמפרקים אותו לגורמים, די פשוט לראות שהיא בסך הכל אישה שעמדה על עקרונותיה, שציפתה לקבל את מה שמגיע לה. נורא קל לשסות נשים אחת בשנייה, להפוך משאים ומתנים עסקיים לגחמות אישיות מופרכות ולגרום לתכונות חיוביות בסך הכל - כמו עמידה על שלה - להיראות כמו תאוות בצע. הסירוב של שרה ג'סיקה פרקר להשתתף בסימפוזיון הזה באופן פומבי מעיד אולי על איפוק, אבל כשאת זו שמקבלת את מה שאת רוצה, זה לא נשמע קשה במיוחד. לכן לא נותר לנו אלא להכריע - אנחנו בטים קים. משולחת רסן, דעתנית, ולא מתפשרת - כל מה שסמנתה הייתה, כל מה שנשים רבות רוצות להיות.


מאיה פז והדר פריאנטה צופות ב"סקס והעיר הגדולה" מההתחלה, ויש להן הרבה מה לומר: