1. "יוצאים מן הכלל", ריד הייסטינגס
    מייסד ומנכ"ל נטפליקס חושף את הסודות שהפכו אותה מחברה להשכרת סרטים ב-DVD למעצמת ענק. לב העניין הוא פילוסופיית הניהול הייחודית של הייסטינגס, שמרדה בכל המסורות השמרניות ושנשמעת כמו חלום: אין מנגנוני בקרה ופיקוח, אין הגבלה על חופשות או הוצאות, החדשנות עומדת בראש סדר העדיפויות והביקורת מתקבלת מעמיתים. בקיצור, שוכרים את האנשים הטובים ביותר, נותנים להם את התנאים הטובים ביותר - ומצפים מהם לעשות את הטוב ביותר. 
    למי מתאים: חובה לכל מנהל ומנהלת, או מי שבעתיד חולמים להיות כאלה.
    מאנגלית: ניצן לפידות, הוצאת מודן, 351 עמודים

  2. "חיי השקר של המבוגרים", אלנה פרנטה
    הרומן החדש של מחברת "הרומנים הנפוליטניים" (או בפי העם, "החברה הגאונה") זכה בשבחים מקיר לקיר - ובצדק. כל הקסם והגאונות של פרנטה מתומצתים פה לכרך אחד שפשוט אי אפשר להוריד מהידיים. הספר נפתח במילים האלו: “שנתיים לפני שעזב את הבית אמר אבי לאמי שאני מכוערת מאוד“ - ומכאן מגולל סיפור התבגרות מסעיר, כואב, דרמטי ומלא הפתעות. 
    למי מתאים: למעריצי פרנטה, ולאנשים שלא קוראים באופן קבוע - זה ספר שנגמע כמו רב-מכר קליל, אבל ניחן בכל האיכויות של ספרות עילית.
    מאיטלקית: אלון אלטרס, הוצאת הספריה החדשה, 315 עמודים

  3. "ברוכה הבאה לחיים שלך", נטע חוטר
    נטע חוטר היא עיתונאית ותסריטאית, ולומר שהיא כותבת למאקו יהיה גילוי נאות בדיוק באותה מידה שהוא יהיה השווצה. בספרה השני ארבעה חברים מפעם חוזרים ליישוב שבו גדלו למפגש מחזור מאולתר, שמתברר כחבית נפץ של סודות, האשמות, גופה אחת לפחות וסקס שהיה עדיף לוותר עליו. ואם ממש בא לכם לדגום לפני, כאן גם נמצא פרק ראשון מתוך הספר.
    למי מתאים: למי שאוהבים את הספרים שלהם מצחיקים ואכזריים.
    הוצאת תכלת, 288 עמודים

  4. "מנהרות", רותו מודן
    שני הרומנים הגרפיים הקודמים של הקומיקסאית רותו מודן תורגמו ל-15 שפות, ועכשיו אנחנו זוכים לפנינה נוספת ממנה. הפעם מסופר על בתו של ארכיאולוג מהולל ודמנטי שמגיעה לסיים את העבודה הלא-גמורה של אביה, בביטחון שהיא עומדת למצוא ממצא ארכיאולוגי חשוב שיטלטל את העולם. לצורך המשימה היא מארגנת צוות בלתי אפשרי שכולל אספן עתיקות חמדן, מבריחים פלסטינים, עסקן דתי־לאומי שמנהיג חבורת נערי גבעות, ואפילו את בנה היחיד, ילד בן שבע שמכור למשחקי מחשב.
    למי מתאים: חובה לחובבי הרומנים הגרפיים.
    הוצאת כתר, 275 עמודים

  5. "וידוייה של מסכה", יוקיו מישימה
    הוצאת אפרסמון מביאה לנו ספר יוצא דופן: גם קלאסיקה של הספרות היפנית המודרנית וגם ספר להט"בי בלתי נשכח. זוהי נובלה אוטוביוגרפית ופואטית שיצאה לאור ב-1948, ובה מפנה מישימה את האזמל הספרותי כלפי עצמו: הוא מספר על התבגרותו ביפן של אחרי מלחמת העולם השנייה, על ההבנה שהוא נמשך לגברים - ועל דרך ההתמודדות שלו עמה. 
    למי מתאים: לכל מי שצמאים לספרות להט"בית, ולחובבי תרבות יפן.
    מיפנית: עינת קופר, הוצאת אפרסמון

  6. "המלכות", עמנואל קארר
    בתחילת שנות התשעים, הסופר הצרפתי עמנואל קארר נכנס למשבר קיומי, ומצא נחמה בנצרות. היום, כשכל זה נראה כמו אנקדוטה תמוהה מהעבר, הוא מנסה להבין את סוד קסמה של הדת הזו, דרך קריאה בברית החדשה, יוספוס פלביוס ומחקרים היסטוריים קלאסיים ועכשוויים.
    למי מתאים: למי שבשבילו הנצרות היא לא רק חג המולד.
    מאנגלית: ניר רצ‘קובסקי, הוצאת בבל, 496 עמודים

  7. "שמונה שנים שלטנו", טא-נהאסי קואטס
    אחרי שפרסם את "בין העולם וביני", הפך קואטס לאינטלקוטאל האמריקאי השחור הבולט של דורנו - מעמד חזק מספיק לתת במה מספקת לספר הבא. מדובר בקובץ של שמונה מאמרי מפתח שפרסם לאורך שמונה שנות כהונתו של אובמה, הנשזרות לנרטיב של התפתחות אישית ואינטלקטואלית משולב בניתוח מפוכח של גזענות, פערים מעמדיים, עוולות היסטוריות מתמשכות והדרכים הנכונות לתבוע תיקון ופיצוי.
    למי מתאים: לכל מי שנושא השוויון ותיקול עוולות העבר יקר ללבם.
    מאנגלית: אבי מזרחי, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 426 עמודים

  8. "שיחות עם חברים", סאלי רוני
    הרומן הראשון של סאלי רוני, שהתפוצצה דווקא עם ספרה השני, "אנשים נורמליים" שגם הפך לסדרה מוערכת ומדוברת ששודרה מוקדם יותר השנה ב-HULU. בעקבות ההצלחה ההיסטרית, שירות הסטרימינג כבר הודיע שגם "שיחות עם חברים" יהפוך לסדרה. הרומן עוקב אחר שתי סטודנטיות צעירות בטריניטי קולג', חברות נפש ואקסיות, שמוזמנות לביתה של צלמת של מגזין יוקרתי אשר מעוניינת להכין עליהן כתבה. הכניסה לביתה היא למעשה כניסה לעולם המבוגרים, הסתבכות בקשרים מורכבים וטשטוש הגבולות בין האישי לבין הפוליטי.
    למי מתאים: למי שאוהבים את הספרים שלהם נשכניים.
    מאנגלית: קטיה בנוביץ', הוצאת מודן, 280 עמודים



  9. "הרג קומנדטורה", הרוקי מורקמי
    ספרו החדש של המאסטר היפני האהוב מספר על צייר שנזנח על ידי אשתו ומוצא את עצמו תקוע על הר בביתו המבודד של צייר מפורסם. ציור מוזר שמתגלה בעליית הגג מפר את השלווה ושולח אותו למסע גילוי עצמי סוריאליסטי למדי, כמו שהתרגלנו לקבל ממורקמי. 
    למי מתאים: למי שאוהבים את הספרות שלהם חסרת גבולות.
    מיפנית: שאול לוין, הוצאת כנרת זמורה ביתן, 575 עמודים

  10. "מה שאבד בזמן", נורית גרץ
    גרץ היא מחברת "על דעת עצמו", פרופסור לספרות ולקולנוע, וגם חברה קרובה של עמוס עוז ז"ל. זהו רומן ביוגרפי המגולל את שיחתם שנמשכה עשרות שנים, בעתות שלום ובמלחמות, בפגישות משפחתיות בקיבוץ חולדה, בפגישות עבודה, במכתבים שחצו אוקיינוסים ובהמון שיחות טלפון, שהאחרונות התנהלו כשעוז שכב על ערש דווי.
    למי מתאים: למי שיש בלבם מקום לפואטיקה ולהרהורים.
    הוצאת כנרת זמורה ביתן, 224 עמודים

  11. "חמצן", אמיר זיו
    ספרו השני של העיתונאי והסופר אמיר זיו מגולל את קורותיהן של 72 שעות בחייהם של בני משפחה אחת, רבת כוח אך מפורקת. הדרמות הגדולות, בהן מעורבים הרבה כוח וממון, מוכרעות לבסוף על ידי מגע יד, מבט, רפרוף שפתיים - על ידי הרצון העמוק והפשוט לאהוב. 
    למי מתאים: לאוהבי ספרות ישראלית שמחפשים סיפור גדול ודרמטי, אבל לא מוכנים לוותר על העדנה.
    הוצאת עם עובד, 254 עמודים

  12. "המין האנושי: היסטוריה של תקווה", רוטחר ברחמן
    אם "קיצור תולדות האנושות" היה יבש ועובדתי מדי בשבילכם, קבלו את האלטרנטיבה האופטימית. תמיד לימדו אותנו שיצר האדם רע מנעוריו - אבל ההיסטוריון רוטחר ברחמן שם לו למטרה להוכיח שההפך הוא הנכון, ושדווקא הגיוני ומועיל מאוד לחשוב ככה. 
    למי מתאים: לאופטימיסטים מושבעים, ולמי שזקוקים לזריקה של תקווה.
    מאנגלית: אילן פן, הוצאת ידיעות ספרים ופן, 510 עמודים

  13. "הר הקסמים", תומאס מאן
    תרגום חדש לקלאסיקה האדירה של תומאס מאן. בשנת 1912 שהה תומאס מאן שבועות אחדים לצד אשתו בבית מרפא באלפים השווייצרים. הרופא המליץ לו להישאר שם חצי שנה; הוא החליט לעזוב, ולכתוב את "הר הקסמים", שגיבורו נשלח לאותו בית מרפא - אבל נשאר שם שבע שנים תמימות. על ראש ההר נוצר מיקרוקוסמוס של חברה רב-לאומית אירופית המייצגת את הלך הרוח של סוף המאה ה-19; לצד העלילה, הספר בישר תפיסה חדשנית של מימד הזמן בספרות ומזמין את הקוראים לתהות על מהות הקיום האנושי, לא פחות.
    למי מתאים: לקוראים שאפתנים.
    מאנגלית: רחל ליברמן, הוצאת ספריית פועלים, 688 עמודים

  14. "מלכת המטבח", יונית סולטן צוקרמן
    אם אתם אוהבים לבשל, בטח נתקלתם כבר בבלוג של "מלכת המטבח" - שגדלה בבית מרוקאי אותנטי עם המון אהבה למטבח, ומנהלת בלוג מתכונים מעורר תיאבון. כעת יונית סולטן צוקרמן, הלא היא המלכה, מוציאה ספר בישול ראשון, עם מתכונים שעברו בסוד מדור לדור ועם מתכונים שהיא פיתחה בעצמה - גם טעימים וגם ברי ביצוע. 
    למי מתאים: למי שרוצים לנצל את הסגר כדי להפוך למלכי המטבח בעצמם.
    הוצאת מודן, 180 עמודים

  15. "הו! 20", בעריכת דורי מנור
    הגיליון ה-20 במספר של כתב העת לספרות מחולק לשניים. בחלק הראשון הוזמנו כותבים וכותבות לתהות על מהותה של הספרות בעיניהם, כדי לענות על השאלה הבלתי אפשרית: "מהי ספרות?". בחלק השני נמצא "מצעד הלהיטים של הו!": 40 השירים הבולטים ביותר שהתפרסמו בכתב העת עד כה. 
    למי מתאים: לאוהבים המושבעים של המילה הכתובה.
    הוצאת הקיבוץ המאוחד, 392 עמודים. ​