ביל קלינטון בסמית'סוניאן
ביל קלינטון בסמית'סוניאן
נלסון שנקס הוא צייר אמריקאי ותיק. בין השאר, הוא נודע בהיותו צייר פורטרטים משובח. בין היתר צייר שנקס את הנסיכה דיאנה, האפיפיור יוחנן פאולוס השני, נשיא ארה"ב רונלד רייגן, מלך שבדיה קרל גוסטב וזמר האופרה לוצ'יאנו פברוטי. אחד מציוריו המפורסמים ביותר של שנקס הוא דיוקנו של הנשיא ביל קלינטון שנעשה ב-2006, המוצב בגלריית הפורטרטים הלאומית במוזיאון הסמית'סוניאן בוושינגטון. השבוע התברר שבדיוקן הזה מסתתר יותר מכפי שהיה נדמה.

שנקס, בן 77, סיפר ל"Philadelphia Daily News" כי טמן בציור רמז לשערוריית מוניקה לווינסקי – הסקנדל שכמעט והביא להדחתו של קלינטון מהנשיאות. שנקס סיפר שהצל הנופל על הקיר לצד קלינטון "מייצג את צלה של שמלה כחולה" אותה לבשה בובה אותה הציב הצייר בעת שעבד על הדיוקן. מעבר לכך, הסביר שנקס, "זו מטאפורה בכך שהשמלה יוצרת צל על המשרד, או עליו". קלינטון, אגב, לא ידע על כך, משום ששנקס הציב את הבובה כשעבד על הציור בזמן שהנשיא לא נכח במקום.

בראיון הגדיר שנקס את קלינטון כ"כנראה השקרן הכי מפורסם בעולם", והוסיף: "הוא והממשל שלו עשו כמה דברים טובים מאוד, כמובן, אבל לעולם לא אוכל להוציא את הסיפור עם מוניקה מהראש". שנקס גם סיפר שבני הזוג קלינטון "שנאו את הדיוקן" ורצו להסיר אותו מהתצוגה במוזיאון. אנשי המוזיאון הכחישו את הדברים. מצד שני, אם הקלינטונים לא שנאו את הדיוקן עד לראיון של שנקס, הם בוודאי שונאים אותו עכשיו.