אליזבת וורצל (צילום: David Shankbone; Wikipedia)
אליזבת וורצל | צילום: David Shankbone; Wikipedia

הסופרת והעיתונאית אליזבת וורצל, מחברת הספר "דור הפרוזאק", הלכה לעולמה בגיל 52. וורצל, בת למשפחה ניו יורקית יהודית ובעלת תואר מאוניברסיטת הארוורד, מתה בבית חולים במנהטן, ניו יורק, אחרי מאבק בסרט השד, אותו פרסמה לראשונה לפני כחמש שנים. וורצל עברה כריתת שדיים כפולה ב-2015, אולם בשלב זה - כך לפי בן זוגה של וורצל, ג'ים פריד - הסרטן שלח גרורות למוחה (פיזור לפטומנינגיאלי) ומופעים שלו הופיעו גם בנוזל השדרה שלה.

וורצל פרסמה את "דור הפרוזאק" ב-1994, כשהיתה בת 26. הספר נחשב לחלוץ הן בתחומי העיסוק שלו - הוא ליווה את וורצל מילדותה, והציג בין השאר את ההתמודדות שלה עם היסטוריה של מחלות נפש ואת הטיפול התרופתי שהיא, ורבות מבנות דורה, נדרשו להסתיר - וכן בסגנון שלו. וורצל היתה מהסופרות הבולטות ביותר (הספר הפך לרב-מכר, וברבות השנים קנה לעצמו מעמד קאלט) בדור הכותבים האוטובגיורפיים של תחילת שנות ה-90. היא פרסמה כתבות וטורים, והוציאה לאור ספרים אישיים נוספים, בהם ספר זכרונות בשם "More, Now, Again" שעסק בהתמכרותה לתרופות מרשם, וכן קובץ מאמרים בשם "Bitch" שעסק, לדבריה, ב"שבחן של נשים של נשים קשות. 

כתביה העיתונאיים של וורצל, שסיקרה נושאים שונים, אישיים ופוליטיים, והתייחסו באותו כובד הראש לנסיונותיה לרכוש תיק יוקרתי של מותג האופנה לואי ויטון ולסכסוך היהודי-פלסטיני ברצועת עזה, התפרסמו במגזינים נחשבים בהם "וול סטריט ג'ורנל", "סלייט" ו-"אל".

ג'ים פריד, בעצמו סופר ועיתונאי, ו-וורצל הכירו בערב סופרים שעסק בסיפורי התמכרות וגמילה. הם התארסו ב-2014, נישאו שנה לאחר מכן ונפרדו ב-2019.