מוזיאון ישראל, הגדול שבמוזיאוני ישראל, מציין השנה יובל להיווסדו. היום הכריז המוזיאון על שלל תערוכות ואירועים תרבותיים שילוו את המאורע החגיגי שיצוין במאי הקרוב. חגיגות היובל ייפתחו באירוע פתוח לקהל וללא תשלום, בו יוצעו למבקרים סדנאות מיוחדות בשלל אגפי המוזיאון. במהלך מאי יתקיימו במקום הופעות מוזיקליות, ובין המשתתפים יהיו חוה אלברשטיין, ארקדי דוכין ומיכה שטרית, שלומי שבן וכנסיית השכל. בהמשך השנה מתוכננים אירועים חגיגיים נוספים.

מחר תיפתח התערוכה הראשונה במסגרת חגיגות היובל: "6 אמנים 6 פרויקטים". התערוכה כוללת שש תערוכות יחיד של אמנים ישראלים עכשוויים - גלעד רטמן, אורי גרשוני, דנה לוי, טמיר ליכטנברג, רועי קופר ועידו מיכאלי - שיצירותיהם של השישה אמורות לשקף את העשייה האמנותית בישראל כיום.

בין התערוכות הנוספות שיעלו במוזיאון בשנה הקרובה תהיה תערוכה בהשראת רב המכר "קיצור תולדות האנושות" מאת ההיסטוריון ד"ר יובל נח הררי, שתשקף את ההיסטוריה של המין האנושי באמצעות אוספיו העשירים של המוזיאון. המוקדמים שבמוצגיה יהיו עדויות ראשונות לגילוי האש לפני כ-800,000 שנה והכלים הראשונים שהיו בשימוש האדם.

מוצג מעניין נוסף שיככב בשנה הקרובה יהיה ספר התנ"ך הזעיר בעולם, "הננו-תנ"ך", שנוצר בטכניון וגודלו כשל גרגיר אורז. הוא יצטרף למגילות קומראן ההיסטוריות ולספר התנ"ך העתיק "כתר ארם צובא" המוצגים במוזיאון. תערוכה בשם "לילה יורד על ברלין" תציג יצירות גרמניות מתחילת המאה ה-20, שנוצרו לפני עליית המשטר הנאצי שדיכה את היצירה האוונגארדית המשגשגת במדינה. התערוכות הללו ותערוכות נוספות שיעלו השנה יצטרפו לתערוכות הקבע במוזיאון, שהוא אחד ממוזיאוני האמנות הגדולים בעולם.

"חמש להקות רוק מרומניה": מיצב של האמן גלעד רטמן המלווה הופעה סוריאליסטית של חמש להקות רוק כבד מהחצר האחורית של הגוש הסובייטי

מוזיאון ישראל נחנך ב-11 במאי 1965. עם בפתיחתו תלו בו ראשי ותושבי המדינה הצעירה תקוות גדולות. החזון של המוזיאון, אותו הוביל ראש העירייה האגדי של ירושלים טדי קולק, היה למוזיאון ברמה אוניברסאלית שישתווה ברמתו למוזיאונים הגדולים בעולם ויהווה צוהר לתרבות בישראל. שאיפתם היתה שהמוזיאון יהיה "אנציקלופדי" וישלב בתוכו תחומי עניין תרבותיים רבים, אמנות ויצירה לצד ארכיאולוגיה ופריטים היסטוריים שמתעדים את התרבות היהודית לדורותיה. 50 שנה מאוחר יותר, אפשר לומר שחזון זה התגשם. המוזיאון מחזיק באוסף הגדול בעולם של תגליות ארכיאולוגיות מארץ ישראל, כמו גם באוסף הגדול בעולם של פריטים מעולם התרבות והאמנות היהודית. זאת לצד אוספי אמנות חשובים ורחבים מתקופות ומקומות שונים ומגוונים. אכן, סיבה למסיבה.