ניסיתם פעם לדמיין איך נראים חיים של אקרובט בקרקס? מה כוללת שיגרת האימונים שלו? כל כמה זמן הוא רואה את הבית והמשפחה והאם בכלל יש לו מקום לזוגיות ואהבה בתוך כל הטירוף הזה? בקיץ 2020 יגיע אלינו לישראל מופע הדגל המדובר של סירק דה סוליי - KOOZA, ולרגל האירוע המיוחד החלטנו לספק לכם הצצה קטנה לחייהם המרתקים של אנשי הקרקס.

אז נסענו עד למדריד כדי לפגוש אותם מקרוב. 50 אקרובטים שמגיעים מ-25 מדינות שונות, כל אחד והשפה שלו, כל אחד וההרגלים שלו, אבל לכולם מכנה משותף אחד גדול והוא האהבה לקרקס. רובם חלמו להיות חלק מסירק דה סוליי עוד מגיל צעיר. הם עקבו באדיקות אחר הפלא הקסום הזה וקיוו שיום אחד גם יוכלו להיות חלק ממנו.

סירק דה סוליי (צילום: Photos Matt Beard Costumes Marie-Chantale Vaillancourt ©2012 Cirque du Soleil5)
צילום: Photos Matt Beard Costumes Marie-Chantale Vaillancourt ©2012 Cirque du Soleil5
סירק דה סוליי (צילום: Matt Beard Costumes Marie-Chantale Vaillancourt ©2012 Cirque du Soleil1)
צילום: Matt Beard Costumes Marie-Chantale Vaillancourt ©2012 Cirque du Soleil1

למי שעוד לא מכיר, סירק דה סוליי היא להקת קרקס שנוסדה בשנת 1984 על ידי גי לאליברטה ודניאל גוטייה במונטריאול שבקוויבק, קנדה. היא נודדת ברחבי העולם ומציגה מופעים שונים שמשלבים ביצועים אקרובטיים וירטואוזיים עם אמנות הליצנות. הלהקה כבר ביקרה אצלנו בישראל בקיץ 2012 עם המופע "אלגריה" וב-2015 עם "קידם" וזכתה להצלחה מסחררת. בקיץ הקרוב נזכה לביקור נוסף שלה, הפעם עם KOOZA, מופע מרהיב שמייצג את כל האיכויות של סירק דה סוליי.

העלילה של KOOZA מספרת את סיפורו של אדם שיוצא למסע של גילוי עצמי בממלכה קומית מלאה דמויות אקסצנטריות, ריגושים והפתעות. הסיפור כולו מוצג בצורה צבעונית, כזו שעוזרת לקהל להיכנס לאווירה ויוצרת חוויה מטורפת שמגבירה את הדופק ועוצרת את הנשימה. הדמויות רוקדות, מרחפות באוויר, מתהלכות על חבלים בגובה מטורף ועושות את כל מה שיגרום לכם להחסיר פעימה.

"אנחנו חיים כאן במשפחה אחת גדולה"

אז נחזור לרגע לאקרובטים שלנו. מאחורי הקלעים של המופע פגשנו את גיסליין ראמא', אקרובט שהדהים אותנו עם פעלולים על גלגל ענק קודם לכן כשצפינו במופע. הוא נולד בצרפת וכבר בגיל 6 נרשם לבית ספר לקרקס. היום הוא בן 34 אבל נראה הרבה יותר צעיר. "ככה זה כשאתה עושה את מה שאתה אוהב", הוא אומר בחיוך ומספר: "אנחנו עובדים כאן כל היום עם הגוף, מתאמנים ומתחזקים אותו וככה בעצם שומרים עליו חזק ובריא". ראמא' הוא היחיד במופע שאין לו תפקיד קבוע על הבמה. הוא שם כדי להחליף את חבריו לקבוצה כשמישהו לא יכול להופיע מכל סיבה שהיא. שאלנו אותו אם זה לא מבאס אותו מעט, והוא מיהר לענות שלא והסביר שכך הוא מאתגר את עצמו אפילו יותר.

ראמא' סיפר לנו על האהבה המטורפת שלו לשגרת החיים בקרקס: "אנחנו חיים כאן כמשפחה אחת גדולה. אנחנו אוכלים ביחד, מתאמנים ביחד, מופיעים וצוברים אינספור חוויות". שאלנו אותו על הגעגועים לבית קבוע, למשפחה. "אני מקפיד לפגוש את המשפחה בצרפת פעם בשנה", הוא מספר ומסביר שגם בתקופות בהן המופע נודד בין מדינה למדינה ולאקרובטים יש קצת זמן פנוי כדי לבקר במולדת, הוא מעדיף לטייל בעולם ולגלות מקומות חדשים. "אני לא מגדיר את עצמי כבן אדם משפחתי במיוחד. זו הסיבה שצורת החיים הזאת מאוד מתאימה לי. אני אוהב לחיות את חיי בדרך שלי והבית שלי הוא כאן. הוא אמנם לא נמצא במקום אחד קבוע, אבל אני נודד בעולם ואני אוהב את זה מאוד".

סירק דה סוליי (צילום: Photos Annika Franco. Costumes Marie chantale vaillancourt 2015)
צילום: Photos Annika Franco. Costumes Marie chantale vaillancourt 2015

ומה לגבי אהבה?

"קשה למצוא אהבה כשלא חיים במקום קבוע. את החברה האחרונה שלי פגשתי כשהטוּר היה באוסטרליה. היא בכלל הייתה מארגנטינה וטיילה שם באותה תקופה. התאהבנו ולאחר פרק זמן מסוים אני המשכתי עם הקרקס לניו זילנד. היה לנו מאוד קשה לנהל מערכת יחסים בצורה כזו. הייתה תקופה שהיא נסעה בעקבות המסע שלי, אבל התאהבתי בבחורה עצמאית שרצתה גם קריירה עצמאית משלה. היה לה קשה לשלב את החיים שלה בחיי הקרקס שלי". ראמא' מספר לנו שסיירק דה סוליי דווקא מאפשרים לאקרובטים לקיים חיי משפחה תוך כדי המסע ואפילו מנסים לשלב את בני הזוג כמה שיותר בחיי הקרקס, אם זה בעבודה במטבח או כל דבר אחר שיכול לסייע לקבוצה. "לחברה שלי זה פחות התאים. היה התקשתה ללכת בדרך שלי ונאלצנו להיפרד".

אבל לא לכל האקרובטים שפגשנו יש סיפורי אהבה שוברי לב. סדריק בליסל סיפק לנו תמונת מצב הרבה יותר אופטימיות ביחס לחיי האהבה שמאחורי הקלעים. בליסל נולד בקנדה, וכבר בגיל 10 נחשף לסירק דה סוליי בטלוויזיה. מאותו הרגע הוא חלם להצטרף לקרקס ולהיות חלק ממנו וב-2010 הגשים את החלום.

סירק דה סוליי (צילום: Photos Matt Beard Costumes Marie-Chantale Vaillancourt ©2012 Cirque du Soleil2)
צילום: Photos Matt Beard Costumes Marie-Chantale Vaillancourt ©2012 Cirque du Soleil2

ב- KOOZA הוא מגלם את התפקיד הראשי וחש סיפוק רב מהקריירה המקצועית אבל גם מחייו האישיים. "אני חושב שאני בר מזל כי בן הזוג שלי נמצא איתי לאורך הטור כולו. הוא עובד בעבודה שאפשר לעשות מכל מקום בעולם דרך המחשב, מה שנותן לנו את ההזדמנות לחיות ביחד. אנחנו אומנם עובדים בשעות אחרות והעבודה שלנו מאוד שונה במהותה, אבל זכינו במתנה גדולה - אנחנו נודדים בעולם, מטיילים יחד, צוברים חוויות וזו הזדמנות שאין להרבה אנשים".

"באופן כללי אנחנו חווים כאן בסירק דה סוליי חוויה משפחתית מאוד טובה ואנחנו חיים יחד בקרקס שהוא מעין עיר קטנה", הוא מוסיף. "יש איתנו בטור הרבה זוגות ויש אפילו משפחות שלמות שנודדות יחד. יום ראשון הוא היום המשפחתי שלנו. כל אחד מגיע עם האהובים שלו, אנחנו אוכלים ביחד ומרגישים חלק ממשפחה. אנחנו מכירים אחד את השני במצבים הכי הזויים וקשים, אבל גם ברגעים מספקים ומשמחים. זו בהחלט מתנה שקיבלנו - לחיות חיים יוצאי דופן".

סירק דה סוליי (צילום: Photos Brau Perez Marti Costumes Marie-Chantale Vaillancourt  © 2016 Cirque du Soleil)
צילום: Photos Brau Perez Marti Costumes Marie-Chantale Vaillancourt © 2016 Cirque du Soleil

ה"ביג טופ" מגיע לישראל

בקיץ הקרוב, תצטרף ישראל ל-23 המדינות שכבר אירחו את המופע. בפארק הירקון בתל אביב  יוקם המבנה המפואר של סירק דה סוליי הידוע בכינויו "ביג טופ". הוא יתפרס על פני 20 אלף מטר, יתנשא לגובה בניין בן 7 קומות ויוכל להכיל 2,400 מבקרים בכל מופע. יחד עם גיסליין וסדריק יגיעו לישראל עוד 48 אקרובטים, וגם צוות שחקנים, מוזיקאים וזמרים שייצרו מופע מוזיקלי חי על הבמה. כל אלה יצטיידו ב-250 תלבושות, 500 אביזרים, 300 זוגות נעליים ועשרות פאות.

"אני מאוד מתרגש מהמחשבה שבקרוב אגיע לישראל", מסכם בליסל, "בשבילי זו תהיה הדרך הטובה ביותר לחגוג 10 שנים בסירק דה סוליי".

כרטיסים למופע ניתן לרכוש באתר www.eventim.co.il  או בטלפון 9066*.

הכותבת הייתה אורחת סירק דה סוליי