מפעל הפיס פרסם הבוקר (15.01) את שנים עשר הספרים והסופרים ברשימה הארוכה לפרס ספיר לספרות - 2019. הרשימה, הכוללת את ספריהם החדשים של דרור משעני, אילנה ברנשטיין, יערה שחורי ועמיחי שלו, תצומצם בהמשך השנה (לרשימה הקצרה) ובסופה ייבחר הספר הזוכה. פרס ספיר הוא הפרס הספרותי הגדול בישראל, ומעניק לזוכהו גם פרס כספי של 150,000 שקלים. הספר הזוכה יתורגם לערבית ולשפה נוספת לפי בחירתו של הסופר.

תריסר הסופרים המועמדים ברשימה הארוכה יזכו במענק של 20,000 שקלים, וסופרים שיתקדמו אל הרשימה הקצרה (שתתפרסם בתחילת פברואר) יזכו במענק של 40,000 שקלים. ב-25.02 תוכרז גם רשימה קצרה למסלול הביכורים של הפרס, בו מתחרים סופרים שפרסמו ב-2019 את ספרם הראשון. המועמדים ברשימה הקצרה במסלול הביכורים יזכו במענק של 20,000 שקלים, והסופר שיזכה בפרס הביכורים יקבל מענק של 40,000 שקלים. הזוכים בשני הפרסים יוכרזו ב-15 במרץ.

"מטרת הפרס היא להוקיר את הספרות העברית שהיא אבן יסוד בתרבות הישראלית ואת תרומתם החשובה של הסופרים בישראל לחברה", מסר אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס. "מפעל הפיס ימשיך להוביל את פרס ספיר עוד שנים רבות וימשיך להשקיע משאבים רבים במטרה לקדם את הסופרים בישראל ואת הספרות הישראלית". את חבר השופטים של הפרס תוביל פרופסור אסתר דומיניסיני.

רשימת 12 המועמדים לפרס ספיר לשנת 2019

"שלוש", דרור משעני (הוצאת אחוזת בית ספרים)

"נטל ההוכחה", איילת שמיר (הוצאת עם עובד)

"בסוף כולם נמותו", קובי ניב (הוצאת טפר)

"מחר ניסע ללונה פארק", אילנה ברנשטיין (הוצאת כנרת זמורה-ביתן, דביר)

"עד שנולדתי", איתמר לוי (הוצאת כנרת זמורה-ביתן, דביר)

"וולקשטיין", עמיחי שלו (הוצאת כנרת זמורה-ביתן, דביר)

"שנות העשרים", יערה שחורי (הוצאת כתר)

"בגד מאש", מיכל בן נפתלי (הוצאת כתר)

"נתן", עדי שורק (הוצאת כתר)

"עשר אגורות", ליאוניד פקרובסקי (הוצאת ספריית הפועלים)

"מורה מן החוץ", דן זמל (הוצאת כרמל)

"ברבורים בג'רוזלם ביץ", לילי פרי (הוצאת טוטם ספרים)