ר"מ בריטניה לשעבר מרגרט תאצ'ר (צילום: AP)
בקרוב על מדף הספרים הקרוב אליכם | צילום: AP
גם שנים אחרי שפרשה מהעין הציבורית, לא הפסיקה מרגרט תאצ'ר לעורר עניין בעולם. ב-1997 זכה צ'רלס מור, לשעבר העורך של The Daily Telegraph, לקבל גישה חסרת תקדים למסמכיה האישיים של האישה שעמדה בראש בריטניה, ולראיין אותה באריכות במספר פגישות. יומיים בלבד לאחר שהלכה לעולמה, הודיע מור כי העבודה על האוטוביוגרפיה הרשמית הסתיימה ותצא לאור כבר ב-18 לאפריל, יממה לאחר הלוויה הממלכתית שתיערך לתאצ'ר.

הספר, "Not For Turning", הוא למעשה החלק הראשון מתוך שניים של הביוגרפיה. סטיוארט פרופיט, מנהל בית ההוצאה לאור Allen Lane בטוח שמדובר בספר החשוב ביותר שנכתב על תאצ'ר מאז ומעולם. "הספר החדש חושף אותה כדמות בעלת שלושה ממדים בפעם הראשונה אי פעם. הוא מעניק הצצה חסרת תקדים לשנותיה הצעירות, אז נבנתה דמותה, ושם דגש מיוחד על יחסיה המיוחדים עם אחותה. הוא מכניס אותנו אל תוך המתרחש בפוליטיקה הבריטית מאז התחילה את דרכה ועד מה שנחשב לנצחונה הגדול ביותר: מלחמת פוקלנד".

פרופיט טוען שהספר החדש נכתב אמנם מנקודת מבט של עיתונאי שהעריך מאד את תאצ'ר, אך עם זאת לא חשש לבקר אותה ולסמן את הנקודות החלשות יותר שלה. תאצ'ר עצמה הייתה אמורה לקבל לידיה את הטיוטה הסופית לעיון אחרון, אך לא הספיקה להגיע לכך.

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו