אחד מבכירי היוצרים בתיאטרון הישראלי, הבמאי והמנהל האמנותי משה קפטן, השלים צעד משמעותי נוסף בקריירה הענפה שלו כאשר מונה בסוף השבוע למנהל האמנותי של התיאטרון הלאומי הבימה - כפי שהודיעה מנכ"לית התיאטרון אודליה פרידמן. על פי ההודעה מטעם הבימה, דירקטוריון התיאטרון הלאומי אישר את המלצת המנכ"לית למינויו של קפטן למנהל האמנותי הקבוע של התיאטרון, לאחר ששימש בתפקיד כממלא מקום מאז 2016.

קפטן הוא במאי תיאטרון עטור פרסים, בוגר החוג לתיאטרון באוניברסיטת תל אביב, המנהל אמנותי בתיאטרון המדיטק לילדים ולנוער בשנים 2007-2010 והמנהל האמנותי של פסטיבל ישראל בשנים 2012 ו-2011. לאורך הקריירה שלו, הוא ביים הצגות ומחזות זמר ברוב התיאטרונים בישראל, למבוגרים ולילדים, ומונה לבמאי הבית של תיאטרון הבימה בשנת 2014. עם פרישתו של המנהל האמנותי של הבימה אילן רונן בשנת 2016, קפטן מונה לתפקיד ממלא מקום המנהל האמנותי וכעת הוא מונה לתפקיד המנהל האמנותי באופן קבוע. 

אודליה פרידמן, מנכ"לית התיאטרון, מסרה בעקבות המינוי: "משה קפטן הינו איש תיאטרון בכל המובנים. בשנתיים האחרונות אנו מובילים את תיאטרון הבימה להצלחה תרבותית ותיאטרלית יוצאת דופן בארץ ובעולם, ואני משוכנעת כי עוד יגדיל לעשות בשנים הבאות. מאחלת לו ולכולנו הצלחה אדירה". 

משה קפטן מסר בעקבות המינוי: "בימים אלה, בהם חוגג התאטרון 100 שנים להיווסדו, אני גאה להצטרף באופן רשמי כמנהל אמנותי ולעמוד לצדה של מנכ"לית התאטרון אודליה פרידמן. זהו אתגר גדול ואני משוכנע כי יחד נוכל להמשיך להוביל את הבימה להישגים מקצועיים מקומיים ובינלאומיים ובתוך כך להמשיך ולבסס את מעמדו של התאטרון הלאומי הבימה כתאטרון החשוב ביותר וכתאטרון המוביל בישראל. בהזדמנות זו אני רוצה להודות לדירקטוריון ולאודליה על האמון והבחירה בי".

mako תרבות בפייסבוק