מתגעגעים לרפובליקת גלעד ולא מסתפקים בהמתנה לעונה השלישית של "סיפורה של שפחה"? יופי, כי מרגרט אטווד עובדת בימים אלה על ספר חדש שיתרחש ביקום "סיפורה של שפחה", ויהווה מעין המשך לעלילותיה של שלפרד. אנחנו אומרים "מעין" כי הספר, שיקרא "העדויות", יציג בפני הקוראים שלוש דמויות חדשות ועלילתו תתרחש 15 שנים אחרי סיפורה של שלפרד בספר המקורי. 

וחשוב אולי להבהיר - עלילת הספר של אטווד, שראה אור במקור ב-1985 (ופורסם בישראל שנה לאחר מכן בשם "מעשה השפחה"), שונה למדי מעלילת הסדרה, שהרחיבה מאוד את העולם המתואר בספר והוסיפה לו דמויות, היסטוריות, חוקים וטקסים שלא הופיעו ביצירה המקורית. כמו כן, הספר מכיל פרק אפילוג שממסגר את סיפורה של שלפרד, ויש בו הצצה אל העתיד. ומכאן, נספיילר את "סיפורה של שפחה" (הספר), אז היזהרו לכם.

באפילוג ל"סיפורה של שפחה" מוצג העתיד שאחרי נפילת גלעד. יומנה של שלפרד הוא חלק ממכלול שלם של יומנים ומכתבים שכתבו שפחות שחיו במהלך קיומה של הרפובליקה, ונחקרים בצורה שמזכירה קצת את חקר היומנים והעדויות שמסרו עבדים ושפחות במהלך תקופת העבדות בארצות הברית. אטווד לא מסרה פרטים רבים על תוכן הספר, ובאתר ההוצאה היא צוטטה: "קוראים יקרים, כל מה שאי פעם שאלתם אותי על גלעד והמנגנונים הפנימיים שלו - זו ההשראה לספר. טוב, כמעט כל מה ששאלתם. ההשראה הנוספת היא העולם שאנחנו חיים בו". אחלה, תודה על הפירוט.


 "העדויות" יצא לאור בספטמבר הבא, וניתן כבר עכשיו להזמינו מראש באתרי המכירות הגדולים.