טום קלנסי (צילום: Robert Mora, GettyImages IL)
מכונה של רבי מכר. טום קלנסי | צילום: Robert Mora, GettyImages IL
אחד היוצרים הפופולאריים ביותר של הספרות המודרנית הלך היום (רביעי) לעולמו בגיל 66. טום קלנסי, שספריו החזירו לאופנה גיבורים מתחום הריגול והפעילות החשאית, התמחה בסיפורים שהתמקדו בארגוני מחתרת ותרחישים גלובליים שהושפעו מהמלחמה הקרה. הפופולאריות הגדולה של ספריו הפכה אותו למותג שהצליח להתפתח מעבר לגבולות עולם הספרות. המוציא לאור של קלנסי אישר כי הסופר מצא את מותו בבית החולים בבולטימור בו אושפז בלילה שלפני. סיבת המוות עדיין לא ידועה בשלב זה.

ספרו הראשון של קלנסי, "המרדף אחרי אוקטובר האדום" שוחרר ב-1984 והציג לעולם לראשונה את מי שיהפוך לגיבור המיתולוגי שלו, סוכן ה-CIA ג'ק ריאן. דמותו של ריאן עמדה גם במרכזם של ספריו הבאים, ביניהם "משחקים פטריוטיים", "סכנה ברורה ומידית" ו"כל הפחדים כולם". אחרי שהפכו לרבי מכר, עובדו ספריו גם לסרטי קולנוע מצליחים. הספר "Rainbow Six" הוליד מותג משחקי מחשב מצליח במיוחד שנשא את שמו של קלנסי. בעקבות ההצלחה עובדו סדרות משחקים נוספות על פי ספריו "Splinter Cell" ו-"Ghost Reacon". ספרו האחרון "Command Authority"  צפוי להגיע לחנויות בדצמבר הקרוב.

קלנסי נולד בבולטימור, מרילנד, בה בילה את מרבית חייו הבוגרים. הוא נישא פעמיים ב-1969 וב-1997 אך מעולם לא הביא ילדים לעולם. הוא נודע כתומך נלהב של המפלגה השמרנית בארה"ב וספריו הוקדשו לנשיאים רפובליקנים, בייחוד רונלד רייגן. בראיונות שהעניק לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר האשים את הפוליטיקאים מהאגף השמאלי של המפה בהחלשת כוחות המודיעין האמריקאים. ב-1978 נרשם כחבר באיגוד הרובאים הלאומי ותמך בנחישות בזכות לשאת נשק. 

>> בואו לפייסבוק שלנו