הילה סעדה (יח``צ: זהר שטרית)
נכנסת לנעליים של גאולה נוני | יח``צ: זהר שטרית
עוד לפני שהילה סעדה נכנסה לנעליים של ונסה ב"להיות איתה", תחזקה השחקנית קריירה מצליחה בתיאטרון. החודש היא חוזרת לבמה עם "סאלח שבתי", עיבוד בימתי מחודש לסרט הקלאסי. המחזה מספר את סיפורו של עולה מחדש שמהגר מארצות ערב לישראל בתחילת שנות ה-50 ביחד עם אשתו ושבעת ילדיו. שבתי מסתגל לחיים בארץ והופך למנהיג הקהילה. במקביל מתאהבת בתו, חבובה (סעדה), בבן הקיבוץ השכן. את ההצגה, שמבוססת על תסריטו של אפרים קישון, ביים גדי צדקה ובתפקיד הראשי משחק יעקב כהן. ההצגה תעלה במסגרת "תיאטרון השעה הישראלי"- תיאטרון רפרטוארי שמנגיש תכנים גם לילדים ובני נוער.

בראיון ל-mako מספרת סעדה על ההתרגשות לחלוק את הבמה עם כהן: "שנינו מגיעים ממגדל העמק, הוא גם משחק את אבא שלי וגם למד עם אבא שלי באותו בית ספר". העובדה שהסרט המקורי עליו מבוסס המחזה הגיע לבתי הקולנוע 18 שנים לפני שנולדה, לא מרתיעה אותה מלקחת בו חלק: "זה מדהים כמה הסיפור הזה רלוונטי ונוגע גם כיום. המחזה הוא אמנם על העלייה והקשיים שלה, אבל זה מתחבר לדברים שכל אחד מאתנו חווה בצורה כזו או אחרת בזמנים שונים. רואים אותי כבת של סאלח מתאהבת בזיקי, שהוא מאנשי הקיבוץ, ויש הסבר על כל פערי התרבויות, אבל בצורה שמותאמת ונגישה לימינו".

איך ההצלחה של "להיות איתה" השפיע עלייך?
"קיבלתי, ואני עדיין מקבלת, הרבה אהבה וזה מאוד כיף ומחמם את הלב לראות שהסדרה הגיעה לכל כך הרבה אנשים. אני מחכה לעונה השנייה ובינתיים עושה תיאטרון, שזה המקום ממנו אני מגיעה, הבית שלי. אני שמחה שהסדרה קרתה ואני שמחה שהמון אנשים אוהבים את ונסה ואת מה שעשיתי".

הילה סעדה (יח``צ: אופיר אייב)
אוהבת לעבוד קשה | יח``צ: אופיר אייב
מה ההבדל בין העבודה בסדרת טלוויזיה לתאטרון?
"בתור שחקנית, העבודה היא אותה עבודה. אני שמחה שאני עושה גם תיאטרון, כי שם אני מרגישה בבית ושמחה לשלב את כל הדברים האלו בכיף. יש בתיאטרון משהו שהוא חי, התגובות הן מידיות ו"סאלח שבתי" זו קלאסיקה. אני נכנסת לתפקיד ששיחקה גאולה נוני וזה כיף להכנס לנעליים שלה".

בנוסף לקריירה שלך כשחקנית, את גם מתחזקת קרירה ממוזיקאית, איך את מצליחה לשלב בין כל הדברים?
"אני חושבת שהמכנה המשותף של כל מה שאני עושה הוא יצירה.אני אוהבת לעבוד קשה ואני מתפקדת יותר טוב כשיש כמה פרויקטים במקביל, זה הכי כיף והכי מפרה".

מה התוכניות שלך לעתיד הקרוב?
"בקיץ הקרוב אמורה לעלות הסדרה 'שחקן זר', שאותה כתבו דוד ליפשיץ ואסף גפן ("ארץ נהדרת") ואני משתתפת שם ביחד עם מוני מושונוב ויובל סמו בתפקידים הראשיים. חוץ מזה אני עובדת, עובדת ועובדת. לא מפסיקה לעבוד. אין ספק שהתפקיד ב"להיות איתה" נתן לי הכרה, אבל אני עדיין עובדת קשה ושמחה שיש לי עוד לעשות דברים שונים.

"סאלח שבתי" תוצג בבכורה ב ב-27  למאי, יום ג,' בשעה 20.00 בהיכל התרבות בפתח-תקווה.