בשבוע שעבר זמרת הקאנטרי האמריקאית קלסי בלריני הייתה על גג העולם. הופעתהּ בטקס פרסי הקאנטרי קצרה שבחים מכל כיוון ואפילו ריס ווית'רספון צייצה בהתלהבות על הנאמבר הסוחף ועתיר המשתתפים שהעלתה הזמרת. למרבה המבוכה, התברר שאותו קטע ריקוד עטור שבחים לא היה מקורי, אלא העתקה די בוטה של הריקוד המפורסם של אוהד נהרין ללהקת בת שבע, "אחד מי יודע".

האתר "דאנס מגזין" פרסם בתחילת השבוע כי הופעתה של בלריני עם שירה "Miss Me More", שהמבקרים טענו כי "גנבה את ההצגה", דומה בצורה מחשידה לקטע "אחד מי יודע", המפורסם בכל עולם המחול כבר שנים רבות. ייתכן שניק פלורז ואר. ג'יי. דורל, החתומים על הריקוד שליווה את בלריני, נחשפו ל"אחד מי יודע" במסגרת סיבובי ההופעות הבינלאומיים של הלהקה או באמצעות להקות אחרות שהורשו לבצע את הכוראוגרפיה המפורסמת של נהרין. כך או כך, פלורז ודורל לא הגיבו לאישומי ההעתקה, וגם בלריני התעלמה מהמגיבים שהצביעו על הדמיון בין העבודות. אולם כשמשווים בין שני הקטעים, החשד והדמיון הופכים מושגים עמומים למדי, כיוון שמהלבוש והעמדת הרקדנים ועד לתנועות עצמן - מישהו פה שאב לא מעט השראה.

כך נראתה הופעתה של קלסי בליני:

 

וזה "אחד מי יודע" בביצוע אנסמבל בת שבע:

להקת בת שבע התייחסו לסיפור בדף הפייסבוק שלהם, וניצלו את ההזדמנות לקדם את המופע "דקהדאנס", שיעלה ב-15-16 בדצמבר במרכז סוזן דלאל, וכולל בתוכו גם את הקטע המדובר, "אחד מי יודע".

 

ריס ווית'רספון, כאמור, שיבחה את ההופעה מבלי לדעת על ההעתקה:


למי שלא זוכר, "אחד מי יודע" הוא קטע שהופיע במקור במופע "קיר" מ-1990, ועלה לתודעה הציבורית בפרשיית הגטקעס בטקס פעמוני היובל ב-1998. הקטע, בו רקדנים ישובים על כיסאות בחצי גורן מתפשטים מחליפותיהם לאורך הריקוד, נבחר למופע החגיגי "פעמוני היובל" לכבוד יום העצמאות ה-50 למדינת ישראל. לקראת המופע, סוגיית העירום עמדה במוקד סכסוך בין הלהקה להפקה, שדרשה כי השחקנים ילבשו געטקס בצבע גוף בקטעי העירום החלקי. בתגובה ללחצים, אוהד נהרין התפטר במחאה מתפקידו בלהקה, חזר לאחר זמן קצר והשתתפות הלהקה במופע בוטלה. 

אוהד נהרין מסר בתגובה ל-mako תרבות: "הקטע מאד שעשע אותי. לא גנבו ממני כלום.. הכוראוגרפיה עדיין ברשותי.. ויוצרים, מאז ומעולם: כולם מעתיקים...".