זוכרים את הבננה המודבקת לקיר בגלריה למיאמי שנמכרה תמורת עשרות אלפי דולרים? הנה נמצאה עבודת אמנות מופרכת יותר ממנה: אמן בשם דייוויד דטונה, שמכנה את עצמו "האמן הרעב", פשוט נכנס אתמול אחר הצהריים לגלריית באזל במיאמי, ניגש לבננה היקרה, הסיר אותה מהקיר ובלס אותה לעיניהם המשתאות של עשרות באי הגלריה שלא האמינו למראה עיניהם.

"זו הופעת אמנות", מלמל דטונה שוב ושוב כפי שניתן לראות באחד הסרטונים שצולמו, בעודו אוכל את הבננה, "אמן רעב". עבודת האמנות הזו כאמור נוצרה על ידי האמן מאוריציו קטלן במיוחד עבור הגלריה, ומיד נרכשה על ידי שני קונים תמורת 120 אלף דולר. "אני מכבד את מאוריציו, אבל זו ההופעת אמנות. תודה, זה טוב מאוד. יש לכם עוד?".

בעלי הגלריה הגיעו מיד כדי לברר מה קורה – "אתה רציני?", ניתן לשמוע את אחת האוצרות לא מאמינה למראה הקיר הריק, "בוא איתי בבקשה". דטונה הממושמע עקב אחריה בעודו אוחז את קליפת הבננה ואת סרט הדבק שפעם החזיק אותה – "נתראה אחרי הכלא, חברים", מלמל למצלמות.

האם הוא באמת הולך לכלא? על פניו נשמע שלא, משום שבעיקרון, בעלי הגלריה אוחזים ב"רעיון" של יצירת האמנות הזו ולא בבננה עצמה, ועל כן אין זה משנה אם היא אכן מודבקת לקיר או לא. כמו כן, קטלן עצמו אישר לבעלי הגלריה להחליף את הבננה מדי כמה ימים כדי למנוע להירקב, כך שהפרי הספציפי שאכל דטונה לא בהכרח הורס את היצירה או מפחית מערכה. יחד עם זאת, בעלת הגלריה בהחלט לא הייתה מרוצה - "אתה משוגע?, אמרה לו, "זה כל כך מטופש מצדך".

דטונה בכל זאת הובל לתוך חדר פרטי בגלריה שם נפגש עם שוטרים אשר לקחו את הפרטים שלו. אך הוא לא נעצר או משהו כזה ונכון לעכשיו הוא אדם חופשי. ייתכן ויועמד לדין מאוחר יותר, אם כי הוא טוען כי גם בעלי הגלריה וגם השוטרים נותרו מבולבלים במיוחד ולא ממש ידעו כיצד לנהוג בו.

View this post on Instagram

“Hungry Artist” Art performance by me I love Maurizio Cattelan artwork and I really love this installation It’s very delicious

A post shared by David Datuna (@david_datuna) on