אניה בוקשטיין שחור לבן (צילום: אייל נבו)
איך פותרים בעיה כמו מריה? | צילום: אייל נבו

"שוק הבידור השתנה בצורה דרסטית בשנים האחרונות, והמודל עליו נבנתה ההפקה במהלך השנה החולפת בנוי על שתי הנחות יסוד. ההכרחיות בשיתוף פעולה כלכלי בין יזמים מהמקצוע ומשקיעים פרטיים ללא סבסוד חיצוני, והכרה בעובדה שרוב קהל היעד נמצא כיום בישובי הפריפריה ולא בהכרח בתל אביב והמרכז", אומר המפיק עודד פלדמן שהשיק הבוקר (יום ב') במסיבת עיתונאים את העיבוד החדש למחזמר הקלאסי "צלילי המוזיקה" מאת רוג'רס והמרשטיין.

שבע שנים אחרי ההפקה העברית הקודמת של המחזמר, בה ככבו רמה מסינגר ודודו פישר, תיכנס אניה בוקשיין לנעליה של מריה. נזירה צעירה ההופכת אומנת לילדיו הרבים של קפטן פון טראמפ הקשוח, כובשת את ליבם, ובסופו של דבר אף זוכה באהבתו של אביהם המגלה מחדש גם את היכולת לשיר ולצחוק.
 
השחקן-זמר רפי ויינשטוק, שבעשור החולף מופיע בהצלחה גדולה במחזות זמר והפקות תיאטרון בעיקר בגרמניה, שב במיוחד לארץ לגלם את קפטן פון טראמפ. רוני דלומי תגלם את ליזל, בתו המתבגרת של הקפטן, לימור שפירא תהיה אם המנזר, ענת עצמון תגלם את הברונית אלזה שריידר וכתגלית ההפקה סומן גון הלוי האלמוני שיגלם את רולף, מחזרה הצעיר של ליזל. את שאר ילדי המשפחה יגלמו לסירוגין תלמידי בית הספר לאמנויות תלמה ילין. החזרות יחלו השבוע, בבימויו של ארתור קוגן ובניהולו המוזיקלי של גיל שוחט. תקציב ההפקה: 3 מיליון שקלים.

"מדובר, ללא ספק, במחזמר האהוב בכל הזמנים", אומר עודד פלדמן, "אין בו כמעט שיר שאינו מוכר ואהוב, גם בארץ. העובדה שעוד לפני שהתחלנו חזרות כבר יש ביקוש גדול בקרב קניינים מעידה על כך. מצד אחד, זו הפקה גדולה ומורכבת בה יהיו מעורבים בסך הכול כ 50 שחקנים, זמרים ונגנים. מצד שני, ניתן יהיה לנייד אותה בין אולמות גדולים. יש ברחבי הארץ, יותר מאי פעם בעבר, אולמות איכותיים בסדר גודל המתאים לאכלס הפקה כזו. מה שיאפשר לנו להגיע לקהל היעד ולא רק לצפות שהם יגיעו לתל אביב. את ההצגה הראשונה, למשל, נקיים במרכז הקונגרסים בחיפה ב 1 במאי ושם תהיה גם הפרמיירה".

המנצח-מלחין-מנהל מוזיקלי גיל שוחט מוסיף: "זו הפעם הראשונה בה אני מסכים לקחת על עצמי מטלה כזו, כי לרוב אני מתמקד באופרות קלאסיות או יצירות מקור שלי. העובדה שמדובר במחזמר המסוים הזה יצרה פיתוי שבלתי אפשרי היה מבחינתי לעמוד בו. עדיין הבהרתי לעודד פלדמן שלא יהיו חיים קלים איתי. אמרתי לו: 'אדרוש תזמורת גדולה, קולות גדולים מהחיים, ושחקנים שיכולים לעמוד בכל הדרישות ולא יהיו רק כוכבים מושכי קהל. לשמחת כולנו, יש לנו גם וגם".