רם כרמי, בימה - קרדיט (צילום: Deror Avi)
יישאר סגור? הבימה | צילום: Deror Avi
אחרי חצי שנה ארוכה של משא ומתן על תנאי העסקתם ושכרם של שחקני ישראל מול הנהלת התיאטרון הלאומי, הכריז שח"ם, ארגון השחקנים בישראל על כוונתו להשבית את פעילות התיאטרון מחזרות ועד הצגות החל מה-21 ביולי. הסיבות העיקריות שצוינו לפתיחת השביתה הן: אי העברת תשלומים לקרנות הפנסיה וההשתלמות ואיחורים חוזרים ונשנים בהעברת תשלומי שכר.

ההודעה על השביתה הצפויה נשלחה הבוקר (חמישי) לממונה הראשי על יחסי עבודה במשרד הכלכלה ולהנהלת התיאטרון. 1,900 החברים בארגון הצביעו פה אחד על הכרזת סכסוך העבודה במידה וההנהלה תעמוד בסירובה לעמוד בחוזה הקיבוצי ובחוקי העבודה, לטענתם.

"הנהלת 'הבימה' בחסות החשב הממונה של משרד האוצר, גונבת כסף מהשחקנים כאילו הייתה אחרון מפעלי היזע בסין", מסביר מנכ"ל שח"ם שחר בוצר, "בכל ישיבת מו״מ משקרים לנו במצח נחושה וטוענים שהכספים יוחזרו, אך שבוע לאחר מכן אנו מגלים כי עוד מרכיב בשכר נלקח לקופת התיאטרון בניגוד להסכם הקיבוצי וחמור מכך - בניגוד לחוקי מדינת ישראל. בעוד 15 יום הפארסה הזו נפסקת, אם התיאטרון הלאומי לא יכול לשלם לשחקניו הוא ייסגר- בלי שחקנים אין תיאטרון".

יו"ר ועד עובדי "הבימה" שמוליק כהן התייחס אף הוא לצעד החריג ואמר: "צר לי שהגענו למצב כזה בו אנו נאלצים לצאת לעיצומים כדי לקבל זכויות בסיסיות כמו תשלום משכורת בזמן או העברת כספים לקרנות על פי החוק. בשנתיים האחרונות שחקני 'הבימה' התחשבו מעבר למקובל ומעבר להגיון הסביר במצב התיאטרון, אך גם לנו יש גבולות אדומים. לא יתכן שהתיאטרון ימשוך אותנו במשך מעל לחצי שנה במו״מ על תשלומים המגיעים לנו בחוזה הקיבוצי".

>> בואו לפייסבוק שלנו