אין תמונה
"מעבודותיו הטובות ביותר". דוקטור סליפ
"דוקטור סליפ", ספרו החדש והמדובר של סטיבן קינג, נולד למעשה בראשון לדצמבר, 2009. באותו יום העלה הסופר המצליח סקר לאתר הרשמי שלו ובו הציע לגולשים לבחור במה יעסוק ספרו הבא. האפשרות הראשונה הייתה ספר חדש בסדרת "המגדל האפל" המצליחה והשנייה הציעה ספר המשך לאחד מספריו המצליחים ביותר של קינג בכל הזמנים: "הניצוץ". 49 קולות בלבד הפרידו בין השניים כשהסקר נסגר 30 יום מאוחר יותר. 49 קולות שכתבו את ההיסטוריה.

הספר המקורי, נזכיר, נכתב ב-1977 בתחילת דרכו הספרותית של קינג. העלילה מתמקדת בדמותו של ג'ק טוראנס, אלכוהוליסט בגמילה וסופר, שמקבל על עצמו לתחזק מלון מבודד הממוקם בהרי קולורדו. זמן קצר לאחר שהוא עובר להתגורר במלון ביחד עם אשתו ובנו וסופה אכזרית מנתקת אותם מהעולם החיצון, מתמלא הבית המבודד בכוחות המשפיעים על שפיותו של טוראנס ומציבים את משפחתו בסכנה מידית. ההצלחה הגדולה של הספר הולידה עיבוד קולנועי בלתי נשכח בבימויו של סטנלי קובריק ובכיכובו של ג'ק ניקולסון. קינג, אגב, לא טרח להסתיר מעולם את אי שביעות רצונו מהסרט והעביר ביקורת קשה על קובריק.

ספר ההמשך יצא לחנויות הספרים בעולם בסוף ספטמבר ומתמקד בדמותו של דני טוראנס בן ה-40, שהשפעות אירועי הילדות מלווים אותו גם בבגרותו. טוראנס מתגורר בניו יורק ועובד בהוספיס, שם הוא מסייע לחולים סופניים לסיים את סבלם בעזרתם של כוחות מסתוריים. קינג, שספריו האחרונים נטו קצת יותר לכיוון המתח, הצהיר ש"דוקטור סליפ" מסמן את שובה של "האימה שתמנע מכם לכבות את האור". המבקרים מתמוגגים עד כה מהתוצאה.

אין תמונה
קינג שנא את הסרט. ג'ק ניקולסון ב"הניצוץ"
"אפילו אם לפעמים נראה שאתם רואים את הטוויסט מגיע, אפילו אם הסיום נראה כאילו נכתב מעט בבהילות, כקורא הספר הזה נקרא בנשימה עצורה נפלאה אחת", קובע מבקר הספרות של הגרדיאן, סאם לית'. "קינג הוא מקצוען בהבניית אווירה", כותבת הסופרת מרגרט אטווד בביקורת לניו יורק טיימס, "אחרי שתסיימו את הספר תסתכלו בחשש על אנשים בתור לקופה בסופר, מכיוון שבכל רגע יכול להיות שהם יסתובבו להביט בכם בעיניים מתכתיות לגמרי. היצירתיות שלו לא מראה שום סימני דעיכה ו'דוקטור סליפ' מכיל את כל הסגולות של עבודותיו הטובות ביותר".

>> בואו לפייסבוק שלנו