שי אביבי ומיכל לבדינסקי - כאן גרים בכיף
ממי, תור מי לעשות כלים היום?
את שי אביבי אתם בטח מכירים. השחקן ואיש התוכן נמצא בסביבה כבר מתחילת שנות ה-90. לאביבי, שהתחיל בכלל בערוץ הילדים, רזומה מקצועי מגוון שכולל דרמות איכותיות ("הבורגנים"), סאטירה ("החמישייה הקאמרית"), קולנוע ("אדמה משוגעת") ואפילו סדרה משלו ("בשורות טובות"). אבל מלבד העשייה כשחקן, מריץ אביבי ביחד עם אישתו התסריטאית והבמאית, מיכל לבדינסקי, מופע משותף בשם "כאן גרים בכיף". במופע מדברים שי ומיכל על הכל: זוגיות של 15 שנה, הורות לשני ילדים, אהבה וקשיים.

אתמול (ראשון) תיארה לבדינסקי בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה את התחושות שלה בעקבות המופע: "ם לפני שנתיים הייתם אומרים לי שאני אופיע מול אנשים, בכל מיני מקומות, על כל מיני במות, הייתי מתעלמת מכם באלגנטיות סלחנית. הקשר בין זו שהייתי, לזאת שעולה על הבמה, מפטפטת, צוחקת, ואפילו שרה רחמנא ליצלן (!) הזוי לחלוטין". השבוע חגג הזוג שנה לפרויקט שהחל כאירוע חד פעמי אבל המשיך לשנה של מופעים ברחבי הארץ. תפסנו את מיכל לשיחה כדי לבדוק איך הכל התחיל.

על מה המופע? מה קורה שם מבחינת הדינמיקה בינכם?
"המופע הוא זוגיות על הבמה עם הטוב והרע, המריבות וההשלמות, העקיצות והאהבה. ההופעה בנויה ממערכונים קצרים שמתארים כל מיני סיטואציות מהחיים ביחד, לרוב דרך הומור אבל יש גם קטעים יותר ריגשיים. בין לבין משובצים כמה שירים וגם הם על זוגיות. שלושה שירים אנחנו כתבנו ובנוסף יש את אורי רגב על הגיטרה שגם כתב שיר אחד".

מאיפה הגיע הרעיון למופע משותף?
"הרעיון הגיע מהחיים ביחד. אני כותבת והיו כל מיני מערכונים על הזוגיות שלנו ששמרתי במגירה. לאט לאט הם הצטברו ואמרנו שנוציא אותם לעולם. הפעם הראשונה הייתה אמורה להיות חד פעמית. היא התקיימה במסגרת פסטיבל שהתרחש בבתים של אנשים, אבל אז קיבלנו פניות מכל מיני אנשים שלא היה להם מקום בסלון ורצו עוד פעם. מפה לשם סגרנו שנה של הופעות. המופע הלך והתגלגל ותפס תאוצה, בעיקר מפה לאוזן. הרגשנו שזה נוגע בהרבה אנשים באתגרים שלהם עם הזוגיות".

איך זה מרגיש להיות על הבמה בתור מישהי שלא הייתה שחקנית מעולם?

"זו פעם ראשונה שלי על הבמה ומאוד הפתעתי את עצמי ואת האנשים שמכירים אותי. עברתי מאימה ולחצים לפני כל הופעה, להנאה גדול. שנינו עשינו הרבה דברים ביחד, כולל סדרת טלוויזיה ("בשורות טובות"), אבל שי תמיד היה בפרונט ואני מאחורה. זו פעם ראשונה שלי על הבמה ופעם ראשונה שלו ככותב. זה שיתוף פעולה יותר עמוק בינינו".

איך ההצגה השפיעה על הזוגיות בינכם?
זה כיף לעבור את ההרפתקה הזו ביחד. זה לא שהוא בא הביתה ומספר לי איך היה היום שלו. הבעיות נשארו אותן בעיות, אבל הרבה פעמים באמצע ריב אנחנו עוצרים ואומרים "זה חומר למערכון".

מה התגובות שאתם מקבלים מהקהל?
"אנחנו מקבלים תגובות מאוד חזקות. מי שמגיע להופעה עובר משהו עם עצמו. אנחנו צוחקים על הרבה דברים בצורה קלילה ולא כבדה. אבל הפלא הגדול מבחינת כולם הוא שאנחנו מדברים על דברים שלא תמיד נוח לדבר עליהם. אחד הדברים שאומרים לנו זוגות שהגיעו למופע הוא שאחרי שהם יוצאים ממנו, הם יושבים ונפתחים. דברים שאנשים לא רגילים לדבר עליהם. המופע פותח את האפשרות להיפרד מהמסכות שלמדנו לשים, דברים שקשה להגיד לבן זוג וגם קשה לנו להודות בפני עצמנו. הוא גורם לאנשים להוציא כל מיני אמיתות החוצה ולראות שזה לא כזה נורא כמו שחושבים.

 כמה זמן אתם מתכננים לרוץ עם המופע?
"אני לא יודעת. עד עכשיו ההופעה לקחה אותנו איתה ואנחנו הולכים בעקבותיה, מה שהיא תכתיב לנו. מזמינים אותנו לכל מיני מקומות ונראה לי שנצא לטור ארצי. כרגע אנחנו זורמים לאיפה שההופעה קוראת לנו את זה".

המופע הבא של "כאן גרים בכיף" יתרחש בינואר. לעדכונים כנסו לדף הפייסבוק של מיכל ושי

>> בואו לפייסבוק שלנו