הסחבת הפוליטית הולידה הבוקר שיתוף פעולה יוצא דופן, שבמסגרתו שני מתחרים בתעשיית הספרים הפיצו מדועה משותפת כדי להעביר מסר ערכי. מדובר בפרקטיקת RTM) Real Time Marketing), שהפכה למקובלת מאוד בשנים האחרונות ובמסגרתה מנצל גורם מסחרי אירוע תקשורתי לצורך אמירה פרסומית.

רשתות הספרים סטימצקי וצומת ספרים יצאו הבוקר במודעות משותפות תחת הכותרת "קריאה אחרונה לאחדות". המודעות קוראות לבנימין נתניהו ולבני גנץ שלא להיכנס לספרי ההיסטוריה כמנהיגים שהובילו לסבב בחירות שלישי.

בהתאם למסר מחולקת הכפולה לשניים - עמוד כחול ועמוד ירוק כשבצד אחד הלוגו והפונט המוכר של סטימצקי ובשני הלוגו והפונט המוכר של צומת ספרים. המודעה כולה מתכתבת עם תחום העיסוק של שתי החברות, החל מהשימוש במונח 'קריאה אחרונה' והמשך בהתייחסות ל'דפי ההיסטוריה'. עם זאת בהתאם לז'אנר ההתמקדות היא במסר החדשותי ולא בקידום ישיר של החברות המפרסמות.

את המודעה יצר משרד הפרסום ענבר מרחב G שמטפל בתקציב הפרסום של סטימצקי. משפחת גרינברג הם בעלי המניות של סטימצקי ומחזיקים מניות גם במשרד הפרסום.

לדברי בן סבר, מנהל הקריאטיב הראשי בענבר מרחב, "הרעיון נולד ביום ראשון בערב. העברנו לסטימצקי וקבלנו מהם אישור זריז. הם פעלו והצליחו להשיג אישור מצומת עוד באותו היום. יום אחרי עיצוב ובערב זה כבר בעיתון". לדבריו, "לרוב כשחושבים על פרסום עם גוון פוליטי רוב הלקוחות בורחים מזה כמו מאש יחד עם זאת, הרוב המוחץ של העם לא רוצה בחירות. הרוב המוחץ של העם רוצה ממשלחת אחדות ואני שמח שיש לקוחות שלא מפחדים לומר את מה שכולנו מרגישים".

הכתבה פורסמה במקור באתר "גלובס"