הספר: "יש ילדים זיג זג"

התלבטתי בין "יוליסס" ל"מר אפצ'י", אבל בחרתי ב"יש ילדים זיג זג". זה ספר התבגרות מושלם, ואין סופר ישראלי אהוב עלי מדויד גרוסמן, שקראתי את כל ספריו. לא מזמן הקראתי את הספר בפרויקט ״ספרים מוקלטים״ של iCast ונהניתי לחזור אליו שוב, עם ההומור והשפה הייחודית של גרוסמן.

הסרט: "לה לה לנד"

התלבטתי בין "האזרח קיין" ל"מסיבת נקניקיות", אבל בחרתי ב"לה לה לנד". זה אחד הסרטים הכי מדהימים מבחינה קולנועית שראיתי בחיים שלי. אני מאוד אוהב את סרטי המיוזיקלז של שנות ה-40 שהסרט הושפע מהם. הבמאי הגאון הזה, דמיאן שאזל, הוא רק בן פאקינג 31, וכבר בסרטו הקודם "וויפלאש" הוא השאיר אותי עם לסת פעורה. ואם כבר מיוזיקלס - "האחים בלוז" הוא אחד מהאהובים עליי, וארצה עליו בפסטיבל הבלוז.

ההופעה: סטיבי וונדר בהייד פארק בלונדון

התלבטתי בין הרולינג סטונס לזמפיר, אבל בחרתי בסטיבי וונדר בהייד פארק. זו ההופעה הכי מדהימה שראיתי בחו"ל, וזה היה לפני שנה. וונדר ביצע את כל האלבום המושלם "songs in the key of life", וזו הייתה חוויה שלא אשכח בחיים. סטיבי וונדר הוא אחד מהמוזיקאים הכי יקרים לליבי מאז גיל ההתבגרות, ולאחר השנה האחרונה בה איבדנו את בואי ופרינס שאני כל כך אוהב, נשארו לי רק מעטים בודדים בפסגה. אלוהים, שמור לי חזק על סטיבי וונדר, פול מקרטני, פול סיימון וניל יאנג.

המסעדה: "עזבה"

התלבטתי בין "כתית" ל"נאפיס" קניון הזהב, אבל בחרתי ב"עזבה". זו מסעדה באמת מדהימה שלא הרבה מכירים, בכפר רמה, רבע שעה מכרמיאל. יש שם את החומוס גרגירים הכי טוב בכל הארץ, בלי תחרות.

סדרת הטלוויזיה: "פארגו"

התלבטתי בין "הסופרנוס" ל"צעירים חסרי מנוח" עונה 87 (בעונות הקודמות המשחק היה לא אמין וזה הציק לי), אבל בחרתי ב"פארגו". הסרט "פארגו" של האחים כהן הוא יצירת מופת שאני כל כך אוהב, אבל בסדרה הצליחו להישאר נאמנים לעולם של דמויות השוליים בפרברי אמריקה כמו בסרט המקורי, אך מצד שני המציאו עולם ועלילות חדשות ומבריקות. מזמן לא נשאבתי ככה לסדרה, והמשחק של כולם לא פחות ממדהים, כולל השחקן האדיר בוב אודנקירק מ"שובר שורות" ו"סמוך על סול", שמגלם את דמות השריף הכי עלובה אך נוגעת ללב אי פעם. ובילי בוב ת'ורנטון הגאון שוב מדגים איזה שחקן חד הוא.

תקליט אהוב: "סוד"

אני מתלבט בין "זיגי סטארדסט" של דיוויד בואי ל"סוד" של אדם. אני אלך על אדם.

עידן אלתרמן ירצה במוצ"ש הקרוב בסינמטק במסגרת פסטיבל הבלוז על מוזיקת הבלוז והביטוי שלה במוזיקה השחורה מאז ועד היום. לאחר הרצאתו יוקרן סרט הפולחן "האחים בלוז" שיוקדש לשחקנית קארי פישר שהלכה לעולמה בדצמבר. מחר יופיע אלתרמן עם ההרכב הקומי אלט שיפט ב"הבימה".