מעריצי אלנה פרנטה, שלפו את כרטיסי האשראי: הספר השלישי בסדרת "הרומנים הנפוליטניים" כבר כאן.

הספרייה החדשה, המוציאה לאור את הספר "הסיפור של מי שברחו ושל מי שנשארו", מציעה כבר עכשיו את רכישתו המוקדמת דרך האתר שלה במחיר של 46 ₪ (לעומת המחיר המומלץ שהוא 98 ₪). מחר תחל ההוצאה במשלוחי הספרים לרוכשים. המכירה עצמה בתוקף עד להגעת הספר לחנויות ביום ד'. לפי ההוצאה, גם ביום ד' הספר עדיין לא יגיע לכל החנויות, וההפצה תימשך כשבוע.

"הסיפור של מי שברחו ושל מי שנשארו" הוא הספר השלישי מתוך ארבעת הספרים, והוא מלווה את לילה ואלנה בין 1968 ל-1967, לאחר שאלנה פרסמה רומן שעתיד להפוך לרב מכר, ולילה עזבה את בעלה וחיה בפרבר של נפולי עם בנה. גם את הספר הזה, כמו את קודמיו, תרגם לעברית אלון אלטרס.

פרנטה היא אחת הסופרות האהובות בעולם – והמסתוריות בו. למעשה, פרנטה הוא שם העט של סופרת עלומה. באוקטובר האחרון נטען באתר התחקירים "מדיהפראט" כי פרנטה היא אניטה ראג'ה, עורכת ומתרגמת מרומא שעובדת בהוצאה המוציאה לאור את ספריה של פרנטה. התחקיר מצא בין השאר שהתשלומים שהועברו לראג'ה עלו באופן ניכר בשנים האחרונות, במקביל להפיכתה של פרנטה לסנסציה בינלאומית.

שאלת זהותה של פרנטה מעסיקה את עולם הספרות מאז פורסם ספרה הראשון ב-1992. "היא החליטה שלא יהיה לה שום קיום ציבורי", סיפר בעבר אלון אלטרס בראיון ל"הארץ". "לא אכפת לה לוותר על כל הקריירה הספרותית אם ייקחו ממנה את הפרטיות שלה".

על פי נתוני ההוצאה האיטלקית, פרנטה מכרה באיטליה כמיליון עותקים, ובשוק דובר האנגלית – כ-2.6 מיליון עותקים. גם בישראל זוכה הסופרת להצלחה רבה ולשבחי המבקרים.

אגב, ככה אומרים את השם: