הצלמת רוני בן ארי מרגישה כמו צועניה. אולי היא צודקת - אמה גדלה ברומניה בקרבת אוכלוסייה צוענית גדולה, ולכן חשה בן ארי תמיד את החיבור שאלה לקהילת הנוודים האירופית. במשך שנה שלמה חיה הצלמת בין הצוענים החיים בקלוז' שברומניה והייתה לחלק מחיי היומיום שלהם. היא ביקרה בכפרים, חייתה בבתי הצוענים ולמדה על התרבות, המסורת, הקולינריה והאסתטיקה של העם הצועני. בין היתר קיבלה הצצה להבדלי המעמדות בתוך האוכלוסייה: מחסרי בית שגרים במערות ועד משפחות עשירות שגרות בבתים בעלי מספר קומות.

עשרות הצילומים, התגבשו לידי תערוכה שהוצגה כבר במינכן, בניו יורק, בפראג ובברצלונה, והיום (חמישי) מגיעה גם למוזיאון לאמנות ישראלית ברמת גן.

"במהלך שנות עבודתי כאמנית רב-תחומית אני מתעדת גם פרויקטים חברתיים שמטרתם להעלות למודעות נושאי חברה שקופים שהעולם המתורבת ממעיט להישיר אליהם מבט, כמו זִקנה, מחוסרי בית, מיעוטים, נשים ואקולוגיה'", מספרת בן ארי. "צוענים הם דוגמה נוספת לאנשים שהחברה המתוקנת בוחרת להתעלם מקיומם. על אף העובדה שיכולתי לתעד את אורח חייהם של הצוענים בכל מקום בעולם, בחרתי לעשות זאת במהלך שנה בעיר קלוז'-נאפוקה שברומניה, במחוז שבו גדלה אמי. הרעיון עלה לאחר מותה. כשעצמה את עיניה חלף במוחי הבזק זיכרון שהיה מבוסס על שאלה שנשאלתי בילדותי ובבגרותי: 'מהיכן את?'. בתשובה לשאלה הזאת הייתי משיבה בגאווה ובקול מתפאר: 'לא משנה מהיכן אני - דם צוענים זורם בעורקיי!'".

התערוכה "המסע בעקבות הציגנקה" תיפתח הערב ב-19:30 במוזיאון רמת גן. היום מצוין בעולם יום המוזיאונים הבינלאומי, במסגרתו תתאפשר כניסה ללא תשלום ל-70 מוזיאונים ברחבי הארץ. פרטים נוספים באתר איגוד המוזיאונים ובאתרי המוזיאונים

וגם: התערוכה החדשה של לוקאס שובה

האמן לוקאס שובה (Lucas Chauvet) מציג תערוכה חדשה ב"סמוקה" בנמל יפו. שובה, שעלה לארץ ב-2009 והחל לעבוד אצל מנשה קדישמן, עוסק באמנות מודרנית ובשילוב טכניקות וחומרים. בתערוכה החדשה הוא מציג יצירות "המשלבות כמה עולמות יחד בסטייל ייחודי ששובר את מה שרגיל ומקובל. ליצירה יש חיים ותנועה על הקיר".

שובה מספר כי בחר להציג את התערוכה החדשה ביפו מפני שמדובר ב"עיר נמל היסטורית. רציתי להביא את האמנות המודרנית למקום קדוש והיסטורי, שהניגודים בה ממש בולטים – אמנות עכשווית מול יפו העתיקה". התערוכה תיפתח מחר (שישי) ב"סמוקה" (רח' מזל אריה 5, נמל יפו, ליד מוזיאון אילנה גור), בין השעות 12:00 ל-20:00. כל הפרטים בדף האירוע בפייסבוק.

Lucas Chauvet "Civilized"

Dear friends! I'm very excited to invite you to my exhibition!I want to say thank you to Danielle Angel , Marcelo Pardo  and Dafna Dudovich .Details below in the event description:https://www.facebook.com/events/1651186255100761/

‎Posted by Lucas Chauvet on‎ שישי 1 מאי 2015