המשוררת והסופרת מאיה אנג'לו, מהדמויות החשובות בתנועה לזכויות האזרח בארצות הברית וקול חשוב בספרות האפרו-אמריקאית, הלכה היום (רביעי) לעולמה בביתה שבצפון קרוליינה. היא הייתה בת 86 במותה.

אנג'לו, ילידת סנט לואיס, פרסמה שבעה ספרי אוטוביוגרפיה, שלושה ספרי מאמרים ושבעה ספרי שירה. כמו כן כתבה שורה של מחזות, סרטים וסדרות טלוויזיה. על אף שמעולם לא רכשה השכלה גבוהה, זכתה אנג'לו לעשרות תארים של כבוד מכמה מהאוניברסיטאות המובילות בעולם. כולם ניתנו לה בזכות מאבקה לקידום הקהילה השחורה ולשוויון זכויות.

מאיה אנג'לו (צילום: Chip Somodevilla, GettyImages IL)
גם הנשיא גאה. אנג'לו בבית הלבן | צילום: Chip Somodevilla, GettyImages IL
סיפור חייה הקשה של אנג'לו, שנולדה ב-1928, כולל אונס בגיל 7 ונשירה מהתיכון בגיל 14. בן זוגה של אמה, שביצע את האונס, נרצח בלינץ' לאחר שהעידה נגדו. את סיפור חייה כתבה לראשונה בספר "ידעתי למה הציפור הכלואה שרה", שהתפרסם בהיותה בת 17 בלבד. ספרה השני תיאר את המשך קורותיה כאם, רקדנית ונערת ליווי. בסוף שנות ה-50 פצחה בקריירת שירה ואף הופיעה על במות ברודוויי, לצד פעילותה בתנועה של מלקולם אקס.

בשנת 1992 הוזמנה אנג'לו להקריא משיריה בהשבעתו של הנשיא ביל קלינטון. בכך הפכה למשוררת הראשונה שמשתתפת בהשבעת נשיא מאז ג'ון פ. קנדי ב-1961. ב-2011 הועקה לה מדליית החופש הנשיאותית על ידי ברק אובמה.