חמישים גוונים של אפור
שינה את עולם הספרות

לאחר שטרילוגיית "חמישים גוונים של אפור" הפכה את הרומנים הארוטיים לסנסציה ואנחנו מוצפים בשלל רומנים רומנטיים תשוקתיים ומלאי שגיאות הגהה, מגיע השלב הבא. בטח לא תופתעו לשמוע שטינאייג'רס מלאי הורמונים משתוקקים לקרוא את הרפתקאותיהם של כריסטיאן גריי ואנסטסיה סטיל, גיבורי "חמישים גוונים של אפור", ולכן הוצאות ספרים רבות החלו לייצר לפי משקל רומנים ארוטיים לבני נעורים.

מדובר, למעשה, בסוג של מעגל, כי "חמישים גוונים מבוסס בעצמו על סדרת ספרי "דמדומים", המיועדת לבני הנעורים. ספרי נעורים שנוגעים יותר בצד המיני של מערכות היחסים החלו לצאת, ביניהם "Irresistible" מאת ליז בנקס, שעוקב אחר דילמה של טינאייג'רית לגבי רומן עם שני בנים.

ברנדה גרדנר, מנהלת בהוצאת פיקדילי, שבה יצא "Irresistible", מספרת כי הם עברו עם סופרים על מציאת דרך לספק לקוראים הצעירים רומנים לוהטים, אבל בלי התוכן המפורש והמיני שאפשר למצוא ב"חמישים גוונים של אפור" ודומיו. "זה לא על סקס גרפי, זה על תשוקה", היא אומרת. ספרים שיוכלו לספק את סקרנותם של הקוראים הצעירים שנהנו (בין היתר בנות רבות בגיל 14), מ"חמישים גוונים", למרות שהוא מיועד במפורש למבוגרים בלבד.

הספרים האלו מציעים עלילות שטינאייג'רים יוכלו להזדהות איתם. הוצאות אמריקאיות זינקו על הטרנד, והחתימו סופרים צעירים שמספקים את הדרישה לספרים בז'אנר, כמו למשל אבי גלינס, שאחראית לסדרות ספרים פופולריות כמו "Sea Breeze" ו-The Vincent Boys"".  

ספרות נעורים ארוטית
חלומות נעורים