הביקורת הציבורית עשתה את שלה: כפי שמדווחים הבוקר (א') ב"ידיעות אחרונות", משרד החינוך חזר בו מהחלטתו לפסול את "גדר חיה" באופן גורף מהחומר לבגרות בספרות. כעת מאפשרים לתלמידים לעסוק בספר בעבודה שמשקלה 30% מכלל הציון בבגרות, בעוד שהספר נותר מחוץ לתכנית הלימודים הבסיסית שמשקלה 70% מהציון הכולל.

ממלאת מקום יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, דליה פניג, התייחסה לסערה בדף הפייסבוק שלה: "הספר לא נפסל. בספרות התלמידים צריכים לקרוא עוד ארבע עד שש יצירות במשך שלוש שנות הלימודים בתיכון ואין רשימה סגורה, אלא מורה יכול להחליט להמליץ לתלמידיו אך לא לחייבם. במסגרת זו כל תלמיד יכול לבחור בעצמו את הספרים וגם לעשות עבודה או כל הערכה חלופית אחרת. 'גדר חיה' יכול להימנות עם ספרים אלה". בפוסט אחר הוסיפה פניג: "אני עוקבת וקוראת בעיון אחר הדיון המעניין והחשוב שהתפתח. שמחה לקבל את החיזוקים ובאותה מידה גם את הביקורת ואת אי ההסכמה. אנו שונים, דעותינו שונות, תפיסת העולם שלנו שונה וזה בסדר גמור. שמחה שכל המבקרים מרגישים חופשי לעשות זאת כל עוד שומרים על כבוד השיח".

רוצה לשתף אתכם בעין הסערה שבה הייתי היום.במזכירות הפדגוגית במשרד החינוך עוסקים בפיתוח תכניות לימודים בכל תחומי הדעת.הה...

Posted by Dalia Fenig on Thursday, December 31, 2015

אפילו הסופרת דורית רביניאן יכולה לצאת מעודדת מהפרשה - השיח הציבורי הזניק את "גדר חיה" אל ראש טבלת רבי המכר. זאת בהמשך ליוזמת ארגון "ישראל חופשית"  שהבטיח לרכוש אלפי עותקים שלו ולהפיצם בבתי הספר, ולהתבטאות הנבואית של רביניאן עצמה, שאמרה בראיון לחדשות 2 כי "האיסור הופך את זה לפקעת של הבטחה, למשהו שאנחנו להוטים עליו כי מונעים אותו מאתנו".

רביניאן סיפרה ל-mako תרבות על הפרשה: "כשהייתי בת 14, בספריית כפר סבא, ורציתי להשאיל את 'עיין ערך אהבה', הספרנית אמרה לי - זה לא לגילך. זה היה הספר הראשון והאחרון שגנבתי מהספרייה. הוא עשה עליי אימפקט עצום. מישהו ממשרד התרבות עדיין מייחס אמון גדול לכוחה של המילה הכתובה ולכוחו של סיפור להתניע פעולה בעולם. אני מוצאת את זה דווקא מאוד אופטימי. אני רוצה לפנות לתלמידי ותלמידות ישראל ולומר להם שבמדינות דמוקרטיות מותר לקרוא גם ספרים שלא נלמדים לבגרות, הם מוזמנים לשים את ידם על הספר, לקרוא אותו ולהחליט בעצמם אם היה טעם בפסילה הזאת".

ככה בשביל לשפר במעט את מצב הרוח, עכשיו נחתה במייל רשימת רבי המכר העדכנית באפליקציה "עברית" Dorit Rabinyan

Posted by Anat Lev-Adler on Sunday, January 3, 2016

בעין הסערה, חובבי "גדר חיה" המושבעים נדרשים לצאת מהארון ולחשוף את אהבתם לספר. הבולט שבהם היה עיתונאי חדשות 2 עמית סגל, שצייץ במוצ"ש כי "'גדר חיה הוא הספר הכי טוב שקראתי השנה".


מי שצפה בתכנית הלילה האחרונה של גורי אלפי, ידע שמדובר למעשה בפיגוע טוויטר אכזרי.