חיפה

מי בהרכב? תושבי חיפה יחגגו השנה עצמאות לקולותיהם של אביב גפן, עומר אדם, ברי סחרוף, עילי בוטנר וילדי החוץ, לצד מוזיקאים מקומיים ובהם הצמד רפי וורדית, עומרי סבח והאקס-פקטורית מאי ספדיה. ההרכב מרסדס בנד יקפוץ גם כן לביקור.

אחד מאירועי הדגל בעיר יהיה מופע ברייקדאנס מקפיץ בהשתתפות נגנים מ"מרכז יובל" ואמני ברייקדאנס מקומיים שיתזזו מבמה לבמה עם הרבה קצב וסטייל. 

עוד בקולטורה: חברי שלישיית מה קשור במופע מיוחד לחג, וכן כוכבי הילדים דניאל ליטמן ו"מעיין המתוקה" בהופעות ייחודיות לגיל הרך. במסגרת פרויקט "צובחוץ" יערכו בעיר מספר מסיבות רחוב לצעירים, ובהם רייב מוסיקה מוטרף עד אור הבוקר עם מיטב הדיג'יים בעיר. 

התחילו את הערב, כמיטב המסורת, עם מופעי הזיקוקים שיאירו את שמי חיפה בכמה מוקדים ובהם: שדרות מוריה, גן אופירה נבון וטיילת לואי.

אין תמונה
חפשו אותם בחיפה. מה קשור

תל אביב

אם אתם רוצים לחוות הכל מכל, בואו בחג הזה לתל אביב. תחת כל דקל רענן בעיר העברית הראשונה, תזכו לטעום מוזיקה, תיאטרון, ריקודים, מוזיאונים וכמובן אוכל, שיצבעו כולם כחול-לבן ציוני למהדרין.  ברחבת מוזיאון תל אביב לאמנות יערך ערב שירה בציבור עם יהורם גאון ואמנים אורחים. ברחבת המשכן לאמנויות הבמה תוכלו לפזז בריקודי עם אותנטיים אל תוך הלילה, עם גדי ביטון ושרה אביב, ואם אתם בקטע של אמנויות הבמה -בתיאטרון "צוותא" בעיר תועלה "אנגינה פקטוריס" - הצגה חגיגית, טבולה בהיסטוריה-ישראלית, בכיכובם של דב'לה גליקמן וזהר שטראוס.

בגזרת המוזיקה, יופיעו בתל אביב האמנים דויד ברוזה, דפנה ארמוני, שרהל'ה שרון, אדיר גץ, סטלוס ואורן חן, מושיק עפיה ואחרים. להורים שבכם מוצעות מגוון אטרקציות לגיל הצעיר, ובהם מופע הילדים "קצפת ותות" בהשתתפות כוכבי השמיניה לצד מטח זיקוקים מרהיב. בפארק דוידוף תנעים לקטנטנים את החג הזמרת רוני נדלר.  

עוד אירוע ייחודי בהמון המוצע בחג יערך בשדרות רוטשילד, וישחזר את רגעי הקמת המדינה הדרמטיים במוזיאון העצמאות. באירוע המתאים לכל הגילאים, ושהכניסה אליו ללא תשלום, תזכו להיות עדים ממקור ראשון לרגע ההיסטורי, וגם לעלות סלפי עם בן גוריון. הכי עצמאות 2016.

ירושלים

טקס הדלקת המשואות שינעל את אירועי יום הזיכרון, יהווה את יריית הפתיחה לשלל פעילויות בירושלים. בבמות בכיכר ספרא ובכיכר החתולות בעיר יופיעו הזמרים עינת שרוף, מאור אדרי, אילנה אביטל, ניצן בן הבר, רותי נבון ועוזי פוקס. לאחר הופעת הזמרים תתקיים הרקדה המונית בניחוח ירושלמי.

אגודת הסטודנטים בעיר תקיים מסיבת ריקודים מול החומות בניצוחו של דיג'יי שחר אוד, ותפעיל דוכני שתייה ואוכל. (הכניסה בתשלום). מסיבות רחוב נוספות ישטפו את העיר במדרחוב הלל, מדרחוב לונץ ומדרחוב ההסתדרות.

ביום העצמאות יפתח מוזיאון ישראל את שעריו למבקרים ללא תשלום, לחוויה מוזיקלית ומוזיאלית גם יחד. ברחבת היכל הספר יופיעו שלושה דורות של רקדנים בשלל תלבושות בריקודי עם ישראליים מקוריים. דמויות מתוך התערוכות המרכזיות במוזיאון יפגשו את המבקרים, ויזמינו אותם לביקור אישי בגלריות השונות.

מוזיאון חצר הישוב הישן יפגיש את הקהל עם בעלי מקצוע שבנו ונבנו בארץ, ובינתיים חלפו מן העולם. בהם מצחצחי הנעליים, משחיזי הסכינים, נפצי הכותנה ומנקי בורות השופכין. בנוסף יערכו סיורים מודרכים בעיר העתיקה בשעות הבוקר.

ומה אתם מתכוונים לעשות ביום העצמאות?

עינת שרוף (צילום: עודד קרני)
תפיל את החומות. עינת שרוף | צילום: עודד קרני