קמאלה קאן (צילום: Comic Book Resources)
צעד נועז. קמאלה קאן בתמונות ראשונות | צילום: Comic Book Resources
למרות שזה נראה כאילו עולם הקומיקס של מארוול כולל רק גיבורים קשוחים ומסותתי לסת, ידעו שם תמיד לגוון עם נשים חזקות. סטורם, רוג והאלמנה השחורה הן רק דוגמאות על קצה המזלג מתוך המבחר שמציעה ענקית הקומיקס לחנוניה ברחביה העולם, אבל השבוע נוספה אליהן גיבורה חדשה ומקורית במיוחד. כזאת שצפויה למשוך אליה לא מעט תשומת לב בזמן הקרוב, שלא לומר לחולל כמה שערוריות.

במהלך הכנס של החברה ביום שלישי האחרון נחשפה לראשונה זהותה של קמאלה קאן, נערה בת 16 ממוצא פקיסטני שמתגוררת עם משפחתה בניו ג'רזי וניחנה ביכולת לשנות צורה. אבל הפרט המעניין באמת לגבי קאן הוא שמדובר במוסלמית אדוקה. האפיון הזה מבדל אותה מכל גיבור על אחר בעולם הקומיקס. את ההופעה הראשונה שלה היא צפויה לעשות כבר בפברואר הקרוב בסדרת "מיס מארוול".

ווילי ווילסון (צילום: Comic Book Resources)
לא חוששת מפרובוקציה. ווילו ווילסון | צילום: Comic Book Resources
"האתגר האמיתי שלנו לא נוגע בשום צורה לפרובוקציה", מסבירה ג. ווילו ווילסון, יוצרת הקומיקס, בת למשפחה אמריקאית שהחליטה להמיר את דתה לאסלאם במהלך לימודיה באוניברסיטת בוסטון. "אנחנו רוצים לגרום לאנשים להתרגש לקראת חוברת קצת שונה ממה שהתרגלנו לראות בז'אנר הזה. מנגד, ווילסון מצהירה שהיא לא חוששת מסערה שעלולה לייצר הגיבורה החדשה שלה, "זה צעד נועז".

היוצרת הסבירה שהיוזמה ליצירת הדמות הגיעה מראשי מארוול שפנו אליה לאחר שסדרת קומיקס שיצרה במצרים הפכה ללהיט בעולם הערבי. "קיבלתי שיחת טלפון מסטיב וואקר וסנטה אמנאט לפני שנה והם סיפרו לי שהם מעוניינים מאד בעלילה של נערה מוסלמית. הם שאלו אותי אם דבר מהסוג הזה יכול לעניין אותי ועניתי 'בטח שכן'". ומה החלק שהיא הכי אוהבת בדמות החדשה? "זה לא הפאתוס הרגיל שמגיע עם גיבורים מהסוג הזה. יש כאן הרבה הומור ומוזרויות שמאפיינות מתבגרים, בעיקר כאלה שגדלו בבתים של משפחות מהגרים. האיזון הזה בין הזהות שלה כגיבורה לחיבור שלה לבית הוא החלק המעניין ביותר".

קמאלה קאן (צילום: Comic Book Resources)
עושה שרירים | צילום: Comic Book Resources
קולות מחאה ראשוניים מצד ארגונים אסלאמיים כבר נשמעו בעקבות ההכרזה, אם כי במינון נמוך מאד בשלב זה. לקראת ההשקה הרשמית בעוד שלושה חודשים, צפויים גם יחסי הציבור להיכנס להילוך גבוה ואיתם גם מי שימצאו בקמאלה אמצעי נוח לקבל קצת תשומת לב תקשורתית.

>> בואו לפייסבוק שלנו