בשש השנים האחרונות, בנתה את עצמה סיינט הוקס (Saint Hoax) כאחת האמניות החזותיות המוכרות בעולם הודות לחשבון אינסטגרם מוקפד ומושקע שצבר מיליוני עוקבים. העבודות של סיינט הוקס - שיוצרת ומתראיינת תחת שם במה, ושומרת על ערפול מוחלט ומכוון בכל הנוגע לזהותה האמיתית - מותאמות לרשתות החברתיות ושואבות מהן השראה הרבה.

היא עוסקת בחיבורים שבין תרבות פופולרית, פוליטיקה וסוגיות חברתיות, ובתערוכות שהוקדשו ליצירתה (ונערכו בגלריות נחשבות בביירות, ניו יורק, ובנגקוק), האמנית הציגה, בין השאר, את תמונותיהן של מנהיגי מדינות דוגמת ולדימיר פוטין כמלכות דראג, בובת פלסטיק מתנפחת בה ראשו של דונלד טראמפ נעוץ בתוך טנק וקנה תותח בוקע מתוך אפו, ותמונות של פליטוֹת צעירות ומחוסרות בית שהולבשו כנסיכות מסרטי דיסני.

View this post on Instagram

A post shared by Saint Hoax (@sainthoax) on

View this post on Instagram

A post shared by Saint Hoax (@sainthoax) on

האמנית עדכנה אתמול את עוקביה באינסטגרם כי ביתה בביירות ספג פגיעה קשה בעקבות הפיצוץ העז שהתרחש בעיר. "אני בטוחה, המשפחה שלי בטוחה", פתחה, "פיצוץ ענק אירע באזור הנמל בביירות. הפיצוץ ריסק לנו את הבית. הרגשנו שכל האוויר נשאב החוצה מהדירה. לא בטוחה אם זו הייתה מתקפה מכוונת על ביירות או תאונה. מתפללת למען כל האנשים שנפצעו".

בהמשך, היא פרסמה תמונות של השפעת הפיצוץ על הסטודיו בו היא עובדת בביירות - סטודיו Plasitk, אותו היא חולקת עם צוות מגזין התרבות והאמנות הלהטב"קי באותו השם. בתמונות נראה כי חלל העבודה ספג גם הוא נזק כבד: כמעט כל החלונות בו נעקרו ממקומם וקירות רבים בו נהרסו. סיינט הוקס ניצלה את חשיפתה ליותר משני מיליון עוקבים ברשת, ופרסמה מספר פוסטים שעודדו אנשים לתרום לשיקום העיר, לעזרה לפצועים ולסיוע לקהילת האמנים בביירות. המעצב והאמן אלי רזחאלה, שהקים את הסטודיו ושיתף פעולה פעמים רבות עם סיינט הוקס, פרסם גם הוא תיעוד של החלל ההרוס, וכתב "זה העסק שהקמתי כשהייתי בן 21, זה המקום שגרם לי לחזור לעיר הזאת, למרות שהיא קורעת אותי לגזרים שוב ושוב, כאן מצאתי את עצמי וכאן מצאתי את אהבת חיי. אני לא כועס על מי שאחראי (לפיצוץ), לא ציפיתי לפחות מהפוליטיקאים המושחתים שמושלים במדינה שלי מאז שנולדתי, ומפלגים אותנו בשם הדת, אני כועס על מי שמצביע להם שוב ושוב".

View this post on Instagram

A post shared by Eli Rezkallah (@elirezkallah) on

סיינט הוקס מצאה, כאמור, את עיקר תהילתה באינסטגרם. ובעוד היצירות שהיא מציגה הן תוצר של עבודה ארוכה ומאומצת, החשבון הפופולרי שלה באינסטגרם מגיב במהירות גבוהה ובאפס חפיפניקיות לענייני השעה, ומתפקע מרוב סרטונים פארודיים בכיכובן של בנות משפחת קרדשיאן, תמונות מטופלות של פוליטיקאים בשלל סיטואציות משפילות ואבחנות על חיי היומיום אותן היא מביעה בעזרת תמונות של מייגן מרקל, מריה קארי ובריטני ספירס.

את שם המותג שלה (סיינט - קדוש, הוקס - מתיחה) הסבירה לפני שנתיים בראיון לשלוחה הערבית של מגזין התרבות Vice, ואמרה "קדוש הוא מי שאמור להיות טהור ומתיחה היא שקר והונאה. כשמשלבים אותם יחד מקבלים ניגוד יפה, 'שקר טהור'. זאת הדרך הכי טובה לתאר את החזון שלי כי אני מתמרנת דימויים ואייקונים באופן רמאי כדי לספר איזו אמת מסוימת".