לא הרבה סוגיות העסיקו את האמריקאים בשבועות האחרונים יותר מהבחירות לסנאט. כמעט מיותר לציין, אבל הבחירה של טראמפ לנשיאות הפכה את האזרחים האמריקאיים מעורבים יותר פוליטית וחרדים לגבי העתיד של ארה"ב, בעיקר בכל הנוגע לזכויות אדם, שוויון ויחס לקבוצות מיעוטים.

לכל אחד יש דעה, כמובן, אבל העיתונאית ברנדה באטל ממש לא התכוונה ששלה תופץ ברחבי העולם. באטלכותבת בעיתון מקומי במישיגן, שהתקשרה השבוע למועמד הרפובליקני לסנאט ג'ון ג'יימס כדי לבקש ממנו רעיון. היא הגיעה לתא הקולי, השאירה הודעה רגילה לחלוטין, אבל אז - אופסי - לא ניתקה אותה כראוי.

מיד לאחר צליל הניתוק, שלא צלח כמובן, ניתן לשמוע בבירור את באטל אומרת: "אם הוא ינצח אותה.. ג'יזס! פאקינג ג'ון ג'יימס. זה יהיה גרוע! אני לא חושבת שזה הולך לקרות".


באטל, גם אם חסרת טאקט, צדקה. דבי סטבנאו, המועמדת הדמוקרטית לסנאט במישיגן, ניצחה את ג'יימס. זה לא מנע מהבוסים של באטל לפטר אותה אחרי שההקלטה שוחררה לתקשורת על ידי מטה הקמפיין של ג'יימס. "זה הכרחי שהעיתונאים שלנו יתנהגו במקצועיות ובניטרליות, וזה לא נעשה במקרה הזה", אמרה בראיון העורכת של באטל, וגם ציינה שהפיטורים היו כחלק מניסיון לחזק את תדמית העיתונות בתקופה בה האמון של הציבור האמריקאי בה הולך ופוחת, וכמובן מענה להתקפות העקביות של הנשיא טראמפ נגד העיתונות.

ג'ון ג'יימס (צילום: Associated Press)
"ג'יזס! פאקינג ג'ון ג'יימס" | צילום: Associated Press

בעוד עיתונאים באמת אמורים להיות ניטרליים בדיווח שלהם, הם גם אנשים פרטיים, וחשוב להבין מה עומד מאחורי הדברים של באטל במקרה הזה. ג'יימס הוא מועמד שנוי במחלוקת במיוחד: בחודש שעבר הופיע צלב קרס באחת מפרסומות הקמפיין שלו, ועל פי דיווחים הוא קיבל כספים למימון הקמפיין מקבוצה של אמונה בעליונות לבנה על אף שמדובר בכלל באדם שחור. ג'יימס, אגב, הוא שחור. לגבי צלב הקרס, הוא הגיב שמדובר בטעות, בעוד לשמועות על המימון מקבוצה גזענית אנשיו סירבו להגיב.